از آغاز عملیات، بیش از 6500 نفر از نظامیان و ملی‌گراهای اوکراینی کشته و زخمی شده‌اند

© Sputnik / Press-service of the Ministry of Defence of the Russian FederationОфициальный представитель министерства обороны РФ генерал-майор Игорь Конашенков
Официальный представитель министерства обороны РФ генерал-майор Игорь Конашенков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2022
عضو شوید
جنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که تاکنون 2870 نفر از نظامیان و ملی‌گراهای اوکراینی طی عملیات نظامی ویژه روسیه کشته و و 3700 نفر از آنها نیز مجروح شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، آقای کوناشنکوف همچنان گفت که در جریان عملیات نظامی ویژه در اوکراین 498 نظامی روس کشته و 1597 سرباز دیگر مجروح شده‌اند.
کوناشنکوف افزود: متاسفانه در جریان عملیات نظامی ویژه در اوکراین 498 نظامی روس در جریان وظیفه جان های خود را از دست دادند و 1597 تن دیگر آنان مجروح شده‌اند. تمام کمک‌های ممکن به خانواده‌های قربانیان ارائه می‌شود.
وزارت دفاع روسیه همچنان اعلام کرد که 573 نظامی اوکراینی اسیر شده اند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین فاش کرد، حملات به زیرساخت‌های نظامی اوکراین ادامه دارد، این حملات منجر به انهدام 1533 مقر از جمله 54 مرکز فرماندهی، و نقطه تماس‌ نیروهای مسلح اوکراین و 39 سیستم ضد هوایی از نوع اس-300 و بوک ام 1 در کنار 52 ایستگاه راداری شد.
به گفته او، این حملات منجر به انهدام 47 طیارۀ نظامی در زمین، سرنگونی 13 طیاره در هوا و انهدام 484 تانک و موتر زرهی دیگر، 63 راکت‌انداز و 217 توپخانه و 336 قطعه از تجهیزات نظامی و 47 پهپاد شد.
وزارت دفاع روسیه از شجاعت نظامیان روس و مهارت آنها در حین انجام وظیفه‌شان در اوکراین تقدیر کرد و گفت: سربازان و افسران روس در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین از خود شجاعت،‌ پایداری و رشادت نشان دادند.
این وزارتخانه افزود: کادر یکی از تانک‌های روسیه به فرماندهی استوار نیمچنکو که در خط مقدم بود 9 موتر ذرهی (شش تانک و شش موتر BTR-80) را منهدم کرد و بیش از 90 ملی‌گرا را در عرض 40 دقیقه با هدف‌گیری دقیق نابود کرد.
این وزارتخانه در ادامه به اقدامات قهرمانانه ارتش اشاره کرد و گفت،‌ کادر تانک دیگری به رهبری فرمانده استاروستین ستوان اول حمله نیروهای متخاصم را سد کرد و هشت موتری زرهی از نوع (BTR-80) را منهدم کرد و بیش از 100 کشته برجای گذاشت.
وزارت دفاع روسیه همچنین به یکی دیگر از عملیات قهرمانانه ارتش این کشور اشاره کرد و افزود: در جریان نبرد تانک روسی در معرض حمله راکت جاولین امریکا قرار گرفت و کادر تانک در پی اصابت گلوله زخمی شد؛ اما میدان نبرد را ترک نکرد و بعد از اطمینان از وضعیت مناسب تانک خود دو تانک دشمن را منهدم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала