رئیس پنتاگون: منطقه پرواز ممنوع در اوکراین موجب جنگ امریکا با روسیه می‌شود

© REUTERS / Ken CedenoМинистр обороны США Ллойд Остин во время пресс-конференции в Пентагоне
Министр обороны США Ллойд Остин во время пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2022
عضو شوید
لوید آستین وزیر دفاع امریکا یا پنتاگون اعلام کرد که اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین امریکا را به جنگ با روسیه می کشاند.
به گزارش اسپوتنیک، آستین روز چهارشنبه به وقت محلی در مصاحبه اختصاصی با شبکه ان بی سی نیوز با اشاره به سخنان جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر عدم دخالت مستقیم واشنگتن در جنگ اوکراین گفت: بایدن تاکید کرد که نیروهای امریکا در اوکراین با روسیه نمی‌جنگند.
وزیر دفاع امریکا در خصوص موضع امریکا نسبت به اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین تصریح کرد که این اقدام مستلزم درگیر شدن با طیاره‌های روسی است و همین واشنگتن را به جنگ با مسکو می کشاند.
وی گفت: "روسیه هنوز پتانسیل نظامی بالایی دارد. روسیه در حال حاضر گزینه‌های مختلفی در اختیار دارد. ولادیمیر پوتین می‌تواند تنش زدایی را انتخاب کند، او همچنان می‌تواند راه دیپلماسی را انتخاب کند. ما امیدوارم که او این کار را انجام دهد".
در عین حال وی به لزوم پرهیز استفاده از سلاح‌های هسته‌ای اشاره کرد و گفت: "ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد. من کاملاً از موضع ما در این مورد راضی هستم که می‌توانیم نه تنها از خود، بلکه از شرکای خود نیز محافظت کنیم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала