نماینده سازمان ملل خواستار اقدام جهان برای جلوگیری از سقوط غیرقابل بازگشت اقتصاد افغانستان شد

© Photo / Facebook account of UNAMA Dariدیبرا لاینز
دیبرا لاینز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2022
عضو شوید
دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان، در نشست شورای امنیت این سازمان که در مورد افغانستان برگزار شده بود، از جامعه بین‌المللی خواست که برای جلوگیری از سقوط غیرقابل برگشت اقتصاد کشور اقدام کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، دیبرا لاینز که رییس هیأت معاونت سازمان ملل متحد نیز است، روز چهارشنبه، 11 حوت، در این نشست بیان کرد: "اکنون رسیده‌گی به اقتصاد افغانستان بسیار ضروری است. ارایه کمک‌های کوتاه‌‌مدت با امید دادن یا آماده‌ ساختن یک پایه مستحکم برای خود کفایی افغانستان نیست".
نماینده ‌ویژه سازمان ملل متحد در این نشست نگرانی‌هایی را در زمینه سقوط اقتصادی افغانستان مطرح کرده است و افزوده که شرایط به نقطه غیرقابل بازگشت نزدیک می‌شود.
در عین حال، دیبرا لاینز خواستار تعامل جامعه بین‌المللی با حاکمان کنونی افغانستان شده است. او گفته است که کشورهای نگران‌ اکنون باید تعامل خود را "تعمیق" کنند؛ زیرا بدون تعامل با حاکمان کنونی کمک به مردم افغانستان دشوار است.
در گزارش نماینده ویژه سازمان ملل متحد در مورد تلاش‌ها برای تأمین حقوق اساسی، رعایت حقوق بشر و زنان اشاره شده است.
حکومت سرپرست کنونی که پس از فرار محمداشرف غنی شکل گرفت، تا کنون شناسایی بین‌المللی نشده است. اما برخی از کشورها گفته‌اند که با حاکمان کنونی افغانستان برای کمک به مردم تعامل می‌کنند. پیش‌شرط‌هایی نیز برای به رسمیت شناختن حکومت کنونی از سوی برخی از کشورها اعلام شده است که رعایت حقوق بشر، حقوق زنان و نیز تشکیل حکومت همه شمول جز آن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала