روسیه کنترل استیشن برق اتمی زاپروژیا اوکراین را بدست گرفت

© Sputnik / A. Solomonov /  مراجعه به بانک تصاویر استیشن اتمی
استیشن اتمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2022
عضو شوید
رئیس عمومی آژانس بین المللی برق اتمی خبر داد که از سیستم های امنیتی زاپروژیا هیچ تشعشعی منتشر نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، قوای مسلح روسیه کنترل استیشن اتمی زاپروژیا را به دست گرفتند، اما بر خلاف گزارش های منتشر شده، هیچ تشعشعی از این استیشن برق منتشر نشده است.
رئیس عمومی آژانس بین المللی برق اتمی طی گزارشی اعلام نمود که سیستم های امنیتی زاپروژیا تحت تأثیر قرار نگرفتند، هیچ تشعشعی منتشر نشده است . سیستم های ایمنی 6 ریاکتور استیشن زاپروژیا تحت تأثیر قرار نگرفته و هیچ تشعشعی وجود نداشته است. با روسیه در سطوح دیپلماتیک و تخنیکی درباره حادثه استشن اتمی زاپروژیا در تماس هستیم.
Ядерный реактор на атомной электростанции Пакш в Венгрии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2022
فاشیست های اوکراین قصد به آتش کشیدن استیشن هستوی را دارند
پیش از این، اداره نظامی منطقه زاپروژیا با استناد به بازرسی دولتی برای تنظیم مقررات هستوی اعلام کرد که استیشن هستوی زاپروژیا تحت کنترل نیروهای روسیه قرار گرفته است. این اداره اعلام کرد: "کنترل استیشن اتمی زاپروژیا تحت تصرف نیروهای نظامی روسیه و تحت بازرسی دولتی مقررات اتمی اوکراین قرار دارد. پرسنل عملیاتی وضعیت قطعات این استیشن را کنترل می کنند و عملکرد آنها را مطابق با الزامات مقررات تخنیک هستوی برای عملکرد ایمن تضمین می کنند."
پیشتر سرویس مطبوعاتی استیشن اتمی زاپروژیا از وقوع حریق در استیشن خبر داده و اعلام کرده بود هیچ تشعشعاتی را ایجاد نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала