اعتراف اتحادیه اروپا به وابستگی به گاز روسیه

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر Газокомпрессорная станция на участке газопровода «Ямал–Европа»
Газокомпрессорная станция на участке газопровода «Ямал–Европа» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعتراف نمود که اتحادیه اروپا به گاز روسیه وابسته است.
جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اتحادیه اروپا از فردا نمی تواند از گاز روسیه مستقل شود، اما باید به هر طریق ممکن برای کاهش این وابستگی تلاش کند.
او درباره وابستگی به گاز روسیه گفت: "ما نمی‌توانیم این نیاز را در یک روز برطرف کنیم، اما باید به هر طریق ممکن آن را کاهش دهیم.
آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به عملیات ویژه روسیه در اوکراین تحریمی علیه بخش انرژی این کشور، خصوصاً نفت و گاز اعمال کردند؛ در حالی که اروپا مقصد نیمی از صادرات نفت و 80 درصد صادرات گاز و یک چهارم صادرات زغال‌سنگ روسیه است.
Cтроительство газопровода Северный поток  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
قطر: در فراهم کردن گاز اروپا هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزین روسیه شود
گفتنی است روسیه ارزان‌ترین گاز را تحویل بازار اروپا می‌کند و حتی اگر اتحادیه اروپا بخواهد سهم روسیه از بازار گاز خود را کاهش دهد، مجبور به جایگزین کردن منابع گاز گران‌قیمت خواهد بود.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه اوکراین تصمیم گرفته است.او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала