انفجار یک خانه مسکونی از سوی شبه نظامیان اوکراینی در ماریوپل

© Sputnik / Artyom Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر دینیس پوشیلین
دینیس پوشیلین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
رییس جمهوری خودخوانده دونتسک از انفجار یک ساختمان مسکونی در ماریوپل توسط شبه نظامیان اوکراینی آزوف خبر داد. آزوف واحد نئونازی گارد ملی اوکراین مستقر در ماریوپل است.
به گزارش اسپوتنیک، ددنیس پوشیلین رییس جمهوری خودخوانده دونتسک گفت که شبه نظامیان اوکراینی مستقر در آزوف خانه ای را در ماریوپل منفجر کردند، بیش از 200 نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند زیر آوار قرار دارند.
ملی‌گرایان اوکراینی قطعه موسوم به " نیو نازی های آزوف" را که (علیه جنگجویان آن پرونده جنایی در روسیه تشکیل شده است) در ماریوپل مستقر کرده اند.
در همین حال داره محلی ماریوپل اعلام کرد: "یک کریدور به سمت زاپوریژیا راه اندازی شده است. طبق اطلاعات این شهر در حال حاضر بسیار ناامن است. بنابراین، مسئولیت تأمین امنیت کریدور نیز بسیار مشکل ساز خواهد بود، زیرا شبه نظامیان سازمان نئونازی های اوکراینی در محل حضور دارند. دقایقی پیش شبه نظامیان "آزوف" مواد منفجره قبلاً کار گذاشته شده را منفجر کردند که در نتیجه یک ساختمان مسکونی در جاده Meotida، 15/20 فروریخت. در حال حاضر حدود 200 نفر زیرآوار باقی مانده اند که اکثر آنها زن و کودک هستند".
پیش از این، وزارت دفاع فدراسیون روسیه جهت برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل و ولنوواخا از ساعت 10:00 به وقت مسکو، رژیم آتش بس موقت اعلام کرد.
24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала