تحلیلگر: رأی گیری ضد روسیه در سازمان ملل علامت هشدار برای آمریکا بود

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی می‌نویسد: امتناع 35 کشور به حمایت از قطعنامه ضد روسیه در سازمان ملل نشانه هشدار دهنده ای برای ایالات متحده بود.
به گزارش اسپوتنیک، تد کارپنتر کارشناس مسائل بین المللی در مقاله ای برای The National Interest نوشت: ائتلاف جهانی ضد روسیه در سازمان ملل که توسط ایالات متحده ایجاد شده است، با مشکلات جدی مواجه شده است.
این تحلیلگر قطعنامه ای روز چهارشنبه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مورد ارزیابی قرار داد که در آن از روسیه خواسته شده بود تا عملیات ویژه در اوکراین را متوقف و نیروهای خود را از آن کشور خارج کند.
به گفته این تحلیلگر در عین حال، متن این قطعه‌نامه حتا حاوی یک تماس رسمی مستقیم با کیف نیست، هیچ اشاره خاصی به وضعیت جمعیت دونباس و تجاوز به دونتسک و لوهانسک در آن نشده. همچنین هیچ اشاره ای به کودتای غیرقانونی اوکراین در سال 2014 نیز وجود ندارد.
141 کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند، پنج کشور مخالف. با این حال، کارپنتر به شمار زیاد آرای ممتنع اشاره می‌کند.
تحلیلگر می نویسد، از آنجایی که ایالات متحده برای ایجاد یک ائتلاف قدرتمند علیه مسکو اهمیت زیادی قائل است، دیگر کشورها از پیوستن به این ائتلاف به مقداری شجاعت نیاز دارند.
Постоянный представитель России при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: به‌رسمیت شناختن دو جمهوری نتیجه اقدامات کی‌یف بود
و با این حال، 35 کشور به پیروی از آمریکا و تملق به این‌کشور خودداری نموده و به جای آن، از دادن رأی خود اجتناب کردند.
برای مقامات رسمی واشنگتن ، این واقعیت که کشورهای کلیدی جنوب و شرق آسیا، به ویژه هند و چین از رای دادن به قطعنامه خودداری کردند، نیز نشانه هشدار دهنده ای بود.
کارپنتر گفت: "اکنون، با توجه به روابط رو به رشد بین مسکو و پکن، برای رهبران ایالات متحده غیرواقعی به نظر می‌رسد که انتظار داشته باشند چین از هرگونه اقدام تنبیهی واقعی علیه روسیه حمایت کند.
نویسنده این مقاله می‌گوید که سیاست خصمانه آشکار واشنگتن، روسیه و چین را به یک شریک استراتژیک قدرتمند مبدل نموده است که پکن حتی می تواند به مسکو کمک کند تا تأثیر تحریم های اعمال شده توسط ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده را کاهش دهد.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه اوکراین تصمیم گرفته است.او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала