هشدار کمیته بین‌المللی نجات به جهان: از وضعیت افغانستان غافل نشوید

© @https://twitter.com/aamajnews24زنان معترض: حق کار و آموزش، حق اساسی ماست
زنان معترض: حق کار و آموزش، حق اساسی ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
کمیته بین‌المللی نجات گفته است که با معطوف شدن توجه جهان به بحران اوکراین، نباید از وضعیت افغانستان غافل شد.این نهاد گفته است که جهان باید از این فرصت برای جلوگیری از قحطی و نجات جان مردم افغانستان به سرعت تلاش کند.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته بین‌المللی نجات روز گذشته، 13 حوت با نشر گزارشی خاطرنشان کرده است که جهان باید از فرصت پیش‌آمده در افغانستان برای نجات جان افراد و پایان دادن به شرایط وحشتناک پیش روی زنان و دختران استفاده کند.
کمیته بین‌المللی نجات از اقدامات اخیر ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها برای افزایش کمک‌ها به افغانستان و رسیده‌گی به بحران اقتصادی در این کشور استقبال کرده است.
این نهاد با اشاره به نشستی که قرار است برای جلب کمک به مردم افغانستان با میزبانی آلمان و بریتانیا در آخر ماه مارچ برگزار شود، گفته است که این کمیته خواستار توجه دوامدار، افزایش کمک‌های بشردوستانه و تغییر سیاست‌ها برای کاهش بحران اقتصادی در افغانستان است.
آماندا کاتانزانو، معاون سیاسی کمیته بین‌المللی نجات گفته است: "ما ازآمریکا و سایر کشورها و به طور مشخص، تصمیم هیأت بانک جهانی مبنی بر اعطای یک میلیارد دالر از صندوق امانی بازسازی افغانستان به آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های کمک‌رسانی فعال در این کشور استقبال می‌کنیم."
به گفته او، این کمک‌ها قرار است به 9 میلیون شهروند افغانستان که در آستانه قحطی به سر می‌برند و نیز کارمندان دولتی به شمول معلمان که از هفت ماه به این‌سو معاش نگرفته‌اند، توزیع شود.
این کمیته تأکید کرده است که نیازهای بشردوستانه در افغانستان نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است و افغان‌ها به کمک‌های درازمدت بیشتر نیازمند هستند.
این هشدارها در حالی مطرح شده است که در گیرودار جنگ اوکراین، به گفته برخی از کارشناسان توجه جهان از افغانستان به سوی بحران اوکراین معطوف شده که این کم‌توجهی وضعیت بشری در افغانستان را بدتر کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала