اسلواکی از دادن هواپیمای جنگنده به اوکراین خودداری کرد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Истребитель МиГ-29
Истребитель МиГ-29 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
وزارت دفاع اسلواکی اطلاعات مربوط به انتقال هواپیما های جنگی خود به اوکراین را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مارتینا کووال-کاکاشچیکووا، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلواکی در مورد گزارشات مربوطه در رسانه های غربی گفت: اسلواکی قصد ندارد هواپیماهای خود را به دسترس اوکراین قرار دهد.
این در حالی است که پیش از این، سرویس مطبوعاتی نیروی دریایی اوکراین در بیانیه ای گفته بود که سه کشور عضو پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو" شامل بلغارستان، لهستان و اسلواکی 70 فروند هواپیمای جنگی میگ 29 و سوخو 25 را در اختیار نیرو های این کشور قرار خواهند داد.
در همین حال، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد از جمله، هواپیماهای جنگی را به عنوان بخشی از کمک نظامی اعلام شده به اوکراین ارائه کند.
در پی این گزارشات اکنون نماینده وزارت دفاع اسلواکی خاطرنشان کرده که موضوع انتقال هواپیما به اوکراین هرگز مطرح نشده است.
او گفت: "ما نمی‌توانیم چنین عنصر مهمی از حفاظت از حریم هوایی خود را بدون جایگزینی کافی (به کشور دیگری) منتقل کنیم. پیش از این مقامات لهستان و بلغارستان نیز از دادن هواپیماهای خود به اوکراین خودداری کرده بودند.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه اوکراین تصمیم گرفته است.او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала