حنفی: نیروی امنیتی 350 هزارنفری تشکیل می‌دهیم

© https://twitter.com هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
معاون اداری رئیس الوزرای حکومت سرپرست می‌گوید که رهبری حکومت طالبان در نظر دارند نیروهای امنیتی 350 هزاری را تشکیل دهند.
به گزارش اسپوتنیک، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس الوزرای حکومت سرپرست که امروز شنبه(14 حوت) در مراسم فراغت سیزدهمین دور فارغین دانشجویان اکادمی پولیس در کابل صحبت می‌کرد گفت:" جوانان ما امروز در سایه آزادی و استقلال از اکادمی پولیس فراغت حاصل می‌کنند و فراغت امروز سنگ تهداب برای ساختن پولیس ملی و مسلکی در افغانستان می‌باشد".

وی بیان داشت:" رهبری حکومت افغانستان در نظر دارند که به خاطر تامین امنیت جغرافیایی افغانستان، دفاع از ارزش‌های دینی و تمامیت ارضی کشور نیروهای امنیتی 350 هزاری را تشکیل دهند".

مولوی حنفی خطاب به فارغین اکادمی پولیس گفت: منبعد یونیوفرم، معاش و بودجه شما از طرف خارجی‌ها ساخته، داده و تامین نمی‌شوند دیگر به فرمان خارجی‌ها عمل نمی‌کنید بلکه تطبیق قوانین و دفاع از آبرو و حیثیت هر شهروند افغانستان و همچنان جلوگیری از هر نوع ارتکاب جرایم و دیگر امورات غیر قانونی و غیر اسلامی از وظایف اصلی شما می‌باشد".

وی با بیان اینکه پولیس ملی ما باید درمیان ملت رنجیده و ستم دیده خود محبوبیت را کسب کنند افزود: بعد ازاین اگر کسی احساس نا امنی می‌کنند باید به پولیس مراجعه کرده و پولیس مجرمین را به پنجه قانون بی‌سپارند.

او تاکید کرد که پولیس مسلکی ما حق ندارد هر نوع رفتار که دل‌شان خواست با متهمین انجام دهند بلکه محاکم برای هر مجرم یک جزا را تعین کرده است وظیفه پولیس سپردن مجرم به دست قانون می‌باشد.

معاون رئیس الوزرء به معیاری بودن پولیس ملی تاکید کرده افزود:رهبری طالبان متعهد به داشتن پولیس با معیارهای بین‌المللی می‌باشند و امیدواریم که پولیس ملی ما در هر بخش وظایف خویش تخصص خاص خود داشته باشند.

او گفت ما بدون داشتن پولیس متخصص، متعهد و مسلکی نمی‌توانیم قانون را در افغانستان تطبیق کنیم ما برای ساختن نیروهای ملی و مسلکی متعهد هستیم.


حنفی با بیان اینکه طالبان متعهد به اصول اسلامی می‌باشد گفت:" ما دیگر به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که خاک افغانستان را علیه کشور‌های منطقه و فرامنطقه استفاده کنند و ملت ما را بیشتر از این رنج بدهند".

او گفت:" کشور‌های پس از استقلال جهد و جد هماهنگی را ضرورت دارند و همه ما مکلفیت داریم که اشک مادران که در 40 سال فرزندان خود را از دست داده اند پاک کنیم دیگر به کسی اجازه ندهیم که هیچ مادر افغان را بی فرزند، خواهر ما را بی برادر و زنان و کودکان ما را بیوه و یتیم کنند.

مولوی حنفی بر وحدت تاکید کرده گفت:" همه افغان‌ها با هم برادر و متحد هستند ما همه به‌خاطر ترقی و پیشرفت کوشش می‌کنیم دیگر به کسی اجازه داده نخواهد شد که به عنوان قوم، سمت و دیگر مسایل ملت افغانستان را تخریب
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала