دگروال امریکایی ارتش اوکراین را با اسلامگرایان افراطی تشبیه کرد

© REUTERS / Oleksandr Klymenko Украинские военные на танке в Донецкой области
Украинские военные на танке в Донецкой области  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
داگلاس مک‌گرگور، دگروال متقاعد و مشاور سابق وزیر دفاع امریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌بیزینس گفت که ارتش اوکراین شبیه اسلامگرایان افراطی خاورمیانه شده‌اند و از غیرنظامیان در شهرها به عنوان سپر استفاده می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته مک‌گرگور، چنین تاکتیک هایی با این واقعیت توضیح داده می‌شود که ارتش اوکراین فاقد تحرک، سیستم‌های دفاع هوایی و پوشش هوایی است. بنابراین، آنها باید با جمعیت مخلوط و در شهرک‌های مسکونی پنهان شوند.
وی گفت: "ما چیزی شبیه این را در خاورمیانه دیدیم. وقتی اسلامگرایان را شکست دادیم، آنها به شهرها فرار کردند، از مردم ملکی به عنوان سپر استفاده و سعی کردند از نابودی فرار کنند. من فکر می‌کنم این چیزی است که امروز در اوکراین اتفاق می‌افتد. ارتش اوکراین از جمعیت برای جلوگیری از شکست استفاده می‌کند".
این دگروال متقاعد امریکایی خاطرنشان کرد: "طرف روسی برخلاف به‌ویژه ارتش امریکا در عراق تلاش می‌کند تا حد امکان با دقت عمل و خسارات را به حداقل برساند. وی همچنان اظهارنظر کرد که شکست نیروهای مسلح اوکراین اجتناب ناپذیر است و رئیس‌جمهور زلنسکی تلاش می‌کند به هر وسیله آن را به تعویق بیندازد".
مک‌گرگور تاکید کرد که درخواست روسیه برای وضعیت بی‌طرف اوکراین کلاملاً طبیعی است. علاوه براین، این به نفع خود ایالات متحده است، زیرا در این صورت این کشور به نوعی به منطقه حائل بین مسکو و واشنگتن تبدیل می‌شود.
Вид на Киев  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
واشنگتن پست: امریکا طرح برای به رسمیت شناختن دولت زلنسکی خارج از مرزهای اوکراین دارد
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
نشست گسترده و فوق‌ العاده شورای امنیت روسیه در سخنانی خطاب به شهروندان روسیه گفت، اتخاذ تصمیم برای به رسمیت شناختن فوری حاکمیت لوهانسک و دونتسک را ضروری می‌داند. بلافاصله پس از سخنرانی تلویزیونی، رئیس‌جمهور روسیه فرمان به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک را در کرملین به امضا رساند.
پوتین پس از امضای فرمان به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک، با لئونید پاسچنیک و دنیس پوشیلین، سران لوهانسک و دونتسک توافقنامه دوستی، همکاری و کمک متقابل میان روسیه و جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک را امضا کردند.
در جریان این تحولات ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه بانک ها و موسسات مالی روسیه اعمال کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، محدودیت های غرب بسیار جدی است، اما روسیه از قبل برای آن آماده شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала