واشنگتن پست: امریکا طرح برای به رسمیت شناختن دولت زلنسکی خارج از مرزهای اوکراین دارد

© AFP 2023 / Daniel LealВид на Киев
Вид на Киев  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
یک مقام بلندپایه کاخ سفید به روزنامه گفته است: ما در حال انجام برنامه‌های اضطراری برای هر احتمالی هستیم".
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست می نویسد که رئیس جمهور امریکا، پنتاگون و دیگر مقام های این کشور در حال آماده سازی برنامه‌یی هستند در صورتی که ولودیمیر زلنسکی مجبور به ترک اوکراین شود، حکومت‌ وی از کشوری دیگری ادامه داشته باشد.
یک مقام بلندپایه کاخ سفید به روزنامه گفته است: "ما در حال انجام برنامه‌های اضطراری برای هر احتمالی هستیم".
Председатель комитета Государственной Думы РФ по международным делам Леонид Слуцкий - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
اسلوتسکی: دور سوم مذاکرات با اوکراین ممکن در ماه مارچ برگزار شود
به گفته او، دولت امریکا هیچ سناریویی را رد نمی کند، حتی ایجاد دولت مجازی زلنسکی در پولند.
روزنامه واشگتن پست تاکید دارد که زلنسکی با مقام های امریکایی این مسئله را مورد بحث قرار داد که باید از کیف به لویو در نزدیکی مرز پولند حرکت کند یا خیر.
یک مقام بلندپایه اوکراینی نیز به این روزنامه می گوید که محافظان زلنسکی آماده اند تمام وزیران را مرز غربی این کشور انتقال دهند.
در ادامه نوشته این روزنامه آمده است که دیپلمات های اروپایی نیز مانند همتایان امریکایی خود نیز در حال آغاز ایجاد یک طرح در صورت سقوط کیف می باشند.
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
هشدار پوتین از پیامدهای احتمالی استقرار سلاح های هسته ای در اوکراین
یک دیپلمات ارشد اروپایی به واشنگتن پست گفته است که قطعنامه قبلی مجمع عمومی سازمان ملل متحد که عملیات ویژه روسیه را محکوم کرده بود، "زمینه‌یی" را برای به رسمیت شناختن دولت زلنسکی به عنوان دولت قانونی اوکراین و برای سرپا نگه داشتن این دولت حتی اگر دیگر کنترلی بر قلمرو اوکراین نداشته باشد، ایجاد کرد.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه اوکراین تصمیم گرفته است.او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала