کووید؛ چه گروه خونی بیشتر مستعد ابتلا به "کرونای شدید" است؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Медицинский работник в отделении реанимации и интенсивной терапии ГКБ №1 им. Н.И. Пирогова
Медицинский работник в отделении реанимации и интенсивной терапии ГКБ №1 им. Н.И. Пирогова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
دانشمندان امریکایی از موسسه ملی تحقیقات سلامت (NIHR) از گروه خونی نام بردند که صاحبان آن بیشتر مستعد ابتلا به "کرونای شدید" هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از PLOS Genetics، محققان بیش از سه هزار پروتئین خون را برای شناسایی پروتئین هایی که احتمال بستری شدن در شفاخانه و مرگ و میر ناشی از کرونا را افزایش می‌دهند، تجزیه و تحلیل کردند.
در نتیجه محققان شش پروتئین را که مستعد ابتلا به کرونای شدید (دروه شدید بیماری) می‌شوند، و همچنین هشت پروتئین که محافظت بیشتری را ایجاد می‌کنند، شناسایی کردند. مشخص شد که صاحبان گروه خونی دوم (A) بیشترین خطرات عوارض و نیاز به حمایت تنفسی دارند که در مطالعات قبلی نیز تایید شده است.
به گفته آنها، این کشف اهداف پیشرفت های آینده در درمان و پیشگیری از کووید را شکل داده است. با این حال، محققان تاکید کردند که برای نتیجه گیری نهایی مطالعه بیشتر ضروری است.
خفاش استرالیایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
کشف خفاش هایی با ویروس های کرونای قابل سرایت به انسان در لائوس
در ماه فبروری سال روان میلادی، داکتران دانشگاه تورنتو در کانادا اولین بار گروه خونی شش های انسان را تغییر دادند، این کار یک گام آزمایشی برای ایجاد اندام‌های جهانی است که می‌توان به هر بیمار، صرف نظر از گروه خونی وی پیوند زد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала