تعیین نرخ نامه از سوی طالبان برای دکانداران پایتخت

© Sputnik / Zakarya Safariدوکان‌های وسایل الکترونیکی دست دوم در سرای چنداول کابل
دوکان‌های وسایل الکترونیکی دست دوم در سرای چنداول کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
به گفته شهرداری کابل، پس از این دکانداران مکلف استند تا کالاهای شان را به شمول مواد خوراکی بر بنیاد این نرخنامه بفروشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز پس از افزایش شکایت ها در باره بلند بودن بهای خواروبار در پایتخت، شهرداری کابل از بهر کنترول بهای مواد اولیه در بازار ها به دکانداران نرخ نامه داده است.
به گفته شهرداری کابل، پس از این دکانداران مکلف استند تا کالاهای شان را به شمول مواد خوراکی بر بنیاد این نرخنامه بفروشند.
در نرخ نامه شهرداری کابل، بهای یک بوری آرد ۲۱۸۵ افغانی، یک بوری برنج ۲۷۵۰ افغانی، شانزده لیتر روغن ۲۶۷۰ افغانی، یک لیتر پترول نود دو، ۷۴ افغانی و یک کیلو گاز مایع ۸۴ افغانی تعیین شده است.
نعمت‌الله بارکزی، رییس نشرات شهرداری کابل، گفت:"نرخنامه کمیسیون منع احتکار و کنترول قیم از سوی شهرداری کابل به نشر رسیده است خواست ما ار تمام شهروندان کشور این است در قسمت تطبیق نرخنامه با ما همکار باشند."
امارات به افغانستان 228 تن مواد خوراکی و غیر خوراکی کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
امارات به افغانستان 228 تن مواد خوراکی و غیر خوراکی کمک کرد
در همین حال شماری از باشنده گان پایتخت این تصمیم شهرداری کابل را به سود مردم می دانند و تاکید می ورزند که شهرداری کابل باید برای عملی شدن این نرخنامه توجه جدی نماید.

گل‌وال صافی، باشنده کابل، گفت:"دولت یک نرخنامه بدهد و آنان اینجا یک محدودیت بمانند که چقدر دالر بلند می‌رود نرخ مواد خوراکی بلند برود و دالر پایین آمد بهای مواد اولیه کاهش یابد و اگر دولت بتواند این را کنترول کند گپی بسیار خوب است."
در این میان برخی دکانداران می‌گویند که بیشترِ کالاها وارداتی استند و با تغییر بهای دالر در برابر افغانی بهای مواد خوراکی نیز تغییر می‌کند.
زرعالم، دکاندار، گفت:"تمامی کالاها از خارج می‌آیند از خود چیزی نداریم هر روز دالر پایین و بالا می‌شود."
پس از سقوط نظام جمهوریت با بلند رفتن ارزش دالر در برابر افغانی بهای مواد اولیه نیز به گونه سرسام آور بلند رفت اما هنگامیکه ارزش دالر در برابر افغانی پایین آمد در بهای مواد خوراکی کاهشی به میان نیامده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала