دادخواست یک بازرگان مبنی بر دزدی یک میلیون دالرش از سوی جنگجویان طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
یک بازرگان افغانستانی از دستبرد یک میلیون دالرش از سوی جنگجویان گروه طالبان در زمان بازرسی خانه اش در کابل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، یک بازرگان مقیم در دُبی دیروز نوارهای را در اختیار رسانه ها قرار داده و ادعا کرده است، که به تاریخ پنجم دلو سال روان خورشیدی طالبان به خانه‌اش در ساحه‌‌ی کوتل خیرخانه شهر کابل یورش برده، یک میلیون دالر، طلا و اجناس قیمتی‌اش را به تاراج برده‌اند.
این بازرگان می‌گوید، که طالبان در روز روشن با یورش به خانه‌اش، کمره‌های امنیتی را شکستانده و پس از سر دیوار وارد ساختمان می‌شوند. او می‌افزاید، که طالبان پول نقد، هفت کیلو طلا و سنگ‌های زمردی را دزدی می‌کنند، که بالاتر از یک میلیون دالر مجموع این تاراج می‌شود.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
بازرسی خانه ها اگر قومی باشد، خطرناک است
این بازرگان تصریح می‌کند، که طالبان با ورود به منزل‌اش شماری از اعضای خانواده‌اش را بسته و بعد دست به تاراج زده‌اند. او اضافه می‌کند یک پسر خاله‌اش نیز هشت روز نزد طالبان زندانی بود.
او خاطرنشان کرده است، که به دنبال این روی‌داد به ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان نیز پیام گذاشته، آقای مجاهد گفته که عریضه کنید. اما او می‌گوید، وقتی خانه‌اش مصئون نیست، با چه اعتماد فکر کند که جانش با برگشت از دُبی و تعقیب این موضوع مصئون خواهد بود.
با وجود این هم این بازرگان می‌گوید، که از سوی بستگانش عریضه به دادستانی کُل و استخبارات سپرده شده است. اما تاهنوز هیچ‌کسی نگفته که چه می‌شود و عریضه کارش به کجا رسید.
ابن بازرگان می‌افزاید، که در ویدیو‌ها ورود طالبان به ساختمان، تاراج اشیای قیمتی به‌شمول شکستن جعبه پول مشخص است. او تصریح کرد که همه هم‌سایه‌ها نیز شاهد این روی‌داد اند.
این بازرگان گفته است، که نه کدام مسئولیت سیاسی یا دولتی داشت و نه هم کدام باقی‌داری حکومتی. او افزوده که نمی‌داند چه کند و به کجا مراجعه کنند.
خبرنگار آماج برای دریافت دیدگاه طالبان در مورد این ادعای سنگین، با مولوی عبدالحق حماد، رییس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ تماس گرفت. مولوی حماد می‌گوید: "اگر کسی پیسه را برده‌باشد گم نمی‌شود".
حماد در ادامه خاطرنشان کرد، که اصلا برایش قابل باور نیست که در این خانه پول بوده باشد و نوارهای تصویری نیز هیچ چیزی را ثابت نمی‌سازد.
مولوی حماد اضافه می‌کند، که اگر این بازرگان در مورد جزییات این روی‌داد با او هماهنگی کند، بدون شک این موضوع با نهادهای امنیتی و استخباراتی طالبان هماهنگ خواهد شد.
با این همه، این‌که آیا بازرگان مدعی دزدی پولش از سوی طالبان به آخر خط رسیده و قناعت‌اش حاصل خواهد شد یا خیر، گذشت زمان پاسخ می‌گوید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала