پذیرش تونی بلر به اشتباه بودن یورش به عراق و افغانستان

© Sputnik / Dmitry AstakhovПрезидент США Джордж Буш и премьер-министр Великобритании Тони Блэр после официальной фотосессии
Президент США Джордж Буш и премьер-министр Великобритании Тони Блэр после официальной фотосессии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
نخست وزیر پیشین انگلیس اذعان کرده است، که تصمیمش درخصوص یورش به عراق و افغانستان "ممکن است اشتباه بوده باشد" اما از طرفی اصرار می‌ورزد که این اقدام در آن زمان "کار درستی" بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه دیلی میل نوشته است، تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس در گفت‌وگویی با جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری به عنوان بخشی از مجموعه مصاحبه‌های اسقف اعظم در بی‌بی‌سی رادیو۴ از تصمیم خود در خصوص مداخله در خاورمیانه به همراه جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا دفاع کرد.
تونی بلر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2016
جنایات تونی بلر در عراق
تونی بلر ۶۸ ساله عنوان داشت: اغلب مردم می‌گویند که بر سر مسئله عراق و افغانستان تصمیم اشتباهی گرفتم اما شما باید کاری را انجام دهید که فکر می‌کنید، درست است. اینکه آیا شما درست تصمیم گرفته‌اید یا خیر، موضوع و مسئله دیگری است. در چنین تصمیم‌های بزرگی، شما نمی‌دانید که اجزای مختلف عوامل چیست و باید تا انتها غریزه خود را دنبال کنید.
وی افزود، گرچه تصمیمش ممکن است "اشتباه" بوده باشد اما مجبور بوده کاری را انجام دهد که فکر می‌کرده "درست" است.
چندی پیش، اعطای نشانه شوالیه به تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس که به جنگ‌افروزی در عراق معروف است، باعث خشم فعالان حقوق بشری انگلیس و عراق شد و تعداد امضاکنندگان طومار درخواست برای لغو مقام شوالیه تونی بلر در انگلیس از یک میلیون نفر گذشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала