پوتین برگزاری نشستی را برای بحث درباره ساختارهای هسته ای اوکراین پیشنهاد کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه پیشنهاد برگزاری نشستی با حضور نمایندگان فدراسیون روسیه، اوکراین و آژانس بین المللی انرژی هسته ای را داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در گفت و گو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، گفته است، که مخالف برگزاری نشستی در قالب آژانس بین المللی انرژی هسته ای، روسیه و اوکراین نیست، اما نه در چرنوبیل، بلکه در چارچوب ویدئو کنفرانس یا در کشور سومی.
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи в резиденции президента Франции Форт Брегансон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
پوتین به مکرون از تحریک رادیکال های اوکراینی در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا خبر داد
در گزارش کرملین آمده است، که پس از آن که رئیس جمهور فرانسه به پیشنهاد مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره برگزاری نشست سه جانبه (آژانس بین المللی انرژی اتمی-روسیه-اوکراین) در منطقه چرنوبیل به منظور توسعه مکانیزمی برای تضمین ایمنی ساختارهای هسته ای در اوکراین اشاره کرد، ولادیمیر پوتین خاطر نشان کرد، که در اصل این ایده می تواند مفید باشد، اما ارزش این را دارد که چنین نشستی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود یا در کشور سومی.
یادآوری می کنیم، که روسیه در اوایل صبح روز 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرجنگی کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала