بازدید فرمانده ارشد آمریکایی از مرکز ارسال سلاح به اوکراین

© REUTERS / Jonathan ErnstU.S. Army General Mark Milley smiles as he begins his testimony at a Senate Armed Services Committee hearing on his nomination to become the Army's chief of staff, on Capitol Hill in Washington July 21, 2015
U.S. Army General Mark Milley smiles as he begins his testimony at a Senate Armed Services Committee hearing on his nomination to become the Army's chief of staff, on Capitol Hill in Washington July 21, 2015 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2022
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شخصا در مرکز ارسال سلاح برای کی‌یف در نزدیکی اوکراین حضور یافت.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری CNN به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گزارش داد که "مارک میلی" رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور از یک فرودگاه مخفی در مرز با اوکراین که مرکز تأمین تسلیحات به این کشور است، بازدید کرد.
طبق گفته‌های مقام یادشده، میلی شخصاً بر تحویل سلاح به اوکراین نظارت داشته است. وی در این فرودگاه با نظامیان دیدار و بر روند حمل سلاح نظارت کرده است. در روزهای اخیر، این فرودگاه که مکان آن فاش نشده است، شاهد افزایش تعداد پروازهای روزانه از چند پرواز به 17 پرواز بوده است.
سخنگوی پنتاگون در این باره به CNN گفت که ارتش روسیه تلاشی برای متوقف کردن این انتقال تسلیحات نداشته است، اما اکنون این نگرانی در ایالات متحده وجود دارد که این کانال تسلیحاتی با ادامه یافتن درگیری‌ها هدف قرار گیرد.
فرماندهی اروپایی ایالات متحده (EUCOM) مسئول اصلی این عملیات است و از پیوندهای خود با متحدان و شرکا برای هماهنگی کردن استفاده می‌کند. گفته می‌شود که 14کشور به کی یف کمک ارسال کرده اند و بخش زیادی از این تسلیحات از ایالات متحده به مبلغ 240میلیون دالر از 350میلیون دالر اختصاص داده شده برای این منظور، به اوکراین تحویل داده شده است.
گفتنی است، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در تاریخ 21 فبروری جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.
در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала