شرایط کرملین برای پایان عملیات ویژه روسیه در اوکراین

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiدمتری پسکوف
دمتری پسکوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده که اگر کی‌یف شرایط روسیه را بپذیرد، عملیات امکان دارد "هر لحظه" متوقف شود
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت، روسیه به اوکراین اعلام کرده است در صورتی که کی‌یف شرایط روسیه را بپذیرد، عملیات امکان دارد "هر لحظه" متوقف شود.

پسکوف در مصاحبه با رویترز که کمی بیش از دو ساعت دوام کرد و قبل از دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین منتشر شد گفت: "به آنها (اوکراینی ها) گفته شد که همه اینها می تواند در یک لحظه متوقف شود".

به گفته سخنگوی کرملین، اوکراین باید قانون اساسی را اصلاح و از ادعای پیوستن به "هر بلوکی" چشم پوشی کند.

علاوه بر این، به گفته پسکوف، اوکراین باید کریمه را جزئی از روسیه، و لوهانسک و دونتسک را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت بشناسد.

"ما در واقع در حال تکمیل خلع نظامی اوکراین هستیم و آن را کامل خواهیم کرد... آنها (اوکراینی ها) باید خصومت ها را متوقف کنند."
وی تاکید کرد: "ما در واقع در حال تکمیل غیرنظامی سازی اوکراین هستیم. ما آن را کامل خواهیم کرد... آنها (اوکراینی ها) باید خصومت ها را متوقف کنند."
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала