Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مصاحبۀ لاپورتا در یک‌ سالگی ریاستش؛ از جدایی شوکه کنندۀ مسی تا بازگشت به اوج با ژاوی

© REUTERS / ALBERT GEAلاپورتا
لاپورتا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2022
عضو شوید
خوان لاپورتا رئیس بارسلونا، امروز در گفت‌وگویی در موارد مختلف از جمله جدایی لیونل مسی و انتخاب ژاوی به عنوان مربی تیم صحبت کرد و اظهار داشت که از تصمیماتی که گرفته پیشیمان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، یک سال قبل و در چنین روزی خوان لاپورتا برندۀ انتخاب ریاست باشگاه بارسلونا شد و رسماً جانشین جوزپ ماریا بارتومئو شد. وی رئیس باشگاهی شد که غرق در بحران مالی بود و حتی توان پرداخت دستمزد بازیکنانش را نداشت.
آغاز کار لاپورتا چندان برای کاتالان‌ها خوشایند نبود زیرا لیونل مسی کاپیتان و اسطورۀ این باشگاه پس از 21 سال، انجام 778 بازی، زدن 672 گل و کسب 34 جام مختلف از این تیم جدا شد و راهی پاریسن‌جرمن شد.
لاپورتا اما رفته رفته اوضاع را بهتر کرد و بلوگرانا در حال حاضر شرایط خوبی دارد و به نظر می‌رسد که این تیم در مسیر درستی قرار گرفته است.
یک سال پس از انتخاب لاپورتا به عنوان رئیس باشگاه بارسلونا، وی در گفت‌وگویی در موارد مختلف از جمله جدایی لیونل مسی و انتخاب ژاوی به عنوان مربی تیم صحبت کرد و اظهار داشت که از تصمیماتی که گرفته پیشیمان نیست.
او در مورد یک سال کارش به عنوان رئیس بارسا گفت:" بدترین انفاق سال اول حضورم در باشگاه بارسلونا، جدایی اجباری لیونل مسی بود. از هیچ‌یک از تصمیماتی که در این مدت گرفتم، پشیمان نیستم. برخی از تصمیماتی که گرفتم، برایم دشوار بودند، اما پشیمان نیستم. من همیشه باشگاه را بالاتر از هر چیزی قرار می‌دهم، بالاتر از هر چیزی."
رئیس بارسا در مورد شرایط تیم و وعده‌هایی که داده بود، گفت:" گفته بودم که می‌خواهیم هواداران بارسلونا را دوباره شاد کنیم و حالا در مسیر بازسازی این مورد هستیم. حالا می‌بینم که شادی جای امید را گرفته است و همه ما می‌دانیم که می‌توانیم شادی بزرگی را به هواداران بدهیم چون هر روز، ساعت به ساعت و هر لحظه برای تحقق این مورد کار می‌کنیم."
لاپورتا در ادامه در مورد اخراج کومان و انتخاب ژاوی به عنوان مربی تیم گفت:" نکته خوب دیدن ژاوی و تیمش است، این‌که آن‌ها چطور فوتبال و فلسفه خاص ما را به شکل واقعی خود بازگردانده‌اند."
رئیس بارسا در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده که این باشگاه حالا وارد عصر جدیدی شده است و لاپورتا در این راه سخت در حال تلاش است. پس از ضررهای مالی هنگفت که در نتیجه خریدهای بد بارتمئو برای بارسا و پرداخت دستمزدهای سنگین به بازیکنان ایجاد شد و این تیم در رقابت‌های اروپایی هیچ افتخاری بدست نیاورد، حالا کمی اوضاع بارسا نسبت به دوران بارتمئو بهتر شده است و هواداران بلوگرانا امیدوارتر از همیشه به آینده تیمشان نگاه می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала