اعلام آتش‌بس موقت در چند شهر اوکراین از سوی روسیه

© Sputnik / Ivan Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر Житель села Гнутово идет мимо подбитого танка украинской армии под Мариуполем
Житель села Гнутово идет мимо подбитого танка украинской армии под Мариуполем - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2022
عضو شوید
نیروهای مسلح روسیه برای خروج امن غیرنظامیان از ساعت 10:00 صبح در چند شهر اوکراین رژیم آتش‌بس موقت اعلام کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ستاد بشر دوستانه نیرو های نظامی روسیه در اوکراین به درخواست ، ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون، روسای جمهور روسیه و فرانسه از ساعت 10:00 صبح امروز (دوشنبه 7 مارچ) رژیم آتش بس موقت را اعلام کرد و راهروهای بشردوستانه را برای خروج غیر نظامیان از کیف، ماریوپل، خارکف و سام باز کرد.
ستاد بشردوستانه روسیه گفته است: ما از طرف اوکراینی می خواهیم که برای خروج امن ساکنان ملکی و اتباع خارجی شرایط ایجاد کریدورهای بشردوستانه را برآورده کند.
این نهاد می‌گوید، تلاش کی‌یف برای متهم کردن روسیه به تخریب وضعیت بشردوستانه این بار بی معنی است، کنترل با کمک پهپادها انجام خواهد شد.
Колонна военной техники ВС РФ в Крыму - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
نقض قانون جنگ در اوکراین
ستاد بشردوستانه روسیه همچنین اعلام کرده که اطلاعات مربوط به ایجاد کریدورهای بشردوستانه در اوکراین به ساختارهای حرفه ای سازمان ملل متحد، سازمان پیمان امنیت جمعی، صلیب سرخ و سایر سازمان های بین المللی ارائه شده است.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала