خواست نخبگان سیاسی آمریکا برای ایجاد منطقه "پرواز ممنوع" بر فراز اوکراین

© Sputnik / Alexandr PolegenkoЗаграждение на границе с Украиной в Крыму. Архивное фото
Заграждение на границе с Украиной в Крыму. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
عضو شوید
شماری از نخبگان سیاسی آمریکا در نامه‌ی سرگشاده خواستار ایجاد منطقه "محدود" پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو با استناد به نامه سرگشاده تعدادی از نمایندگان "نخبگان سیاسی خارجی" ایالات متحده می‌نویسد که این نمایندگان از دولت جو بایدن خواستند منطقه پرواز ممنوع "محدود" را بر فراز اوکراین ایجاد کند.
دولت ایالات متحده بارها ایده ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را با توجه به عملیات نظامی روسیه در این کشور رد کرده است، زیرا اجرای آن مستلزم استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده است که به معنای یک رویارویی نظامی بالقوه با روسیه است.
دراین نامه گفته شده است: "ما امضاکنندگان این سند، از دولت بایدن و متحدان ناتو می‌خواهیم که منطقه پرواز ممنوع محدودی را بر فراز اوکراین به منظور حفاظت از کریدورهای بشردوستانه که در مذاکرات روز پنجشنبه بین مقامات روسیه و اوکراین نیز در مورد آن توافق شد، ایجاد کنند."
این نامه توسط 27 نفر از جمله بسیاری از مقامات سابق امضا شده است. به گفته این روزنامه، این کمپین توسط رابرت مک کانل، یکی از بنیانگذاران بنیاد ایالات متحده و اوکراین رهبری می شد.
گفتنی است ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور و همینطور دیگر مقامات ارشد اوکراین، بارها از ناتو خواسته‌اند منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور ایجاد کند تا تهدید جنگنده‌ها و دیگر پرنده‌های نظامی روسیه خنثی شود.
"آنتونی بلینکن" وزیر ‌خارجه آمریکا اعلام کرده که که به ‌دلیل خطر بروز جنگ با روسیه، ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ممکن نیست.
یادآوری می‌کنیم، در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала