مخالفان عمران خان خواستار کناره گیری او شدند

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
عضو شوید
هزاران نفر از مخالفان از حزب های مخالف دولت پاکستان امروز (سه‌شنبه) با برگزاری تظاهراتی خواستار کناره گیری نخست وزیر این کشور شدند.
به گزارش اسپونیک به نقل از ایرنا، هزاران نفر از مخالفان از احزاب مخالف دولت پاکستان امروز (سه‌شنبه) با برگزاری تظاهراتی خواستار استعفای عمران خان یا رای عدم اعتماد پارلمان به وی شدند؛ مخالفان، نخست وزیر پاکستان را به سوء مدیریت در اقتصاد و حکمرانی ضعیف متهم می‌کنند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عمران خان: امریکا قبل از حمله بر افغانستان، برای مطالعه زحمت به خرچ نداد
این تظاهرات که عمدتا از سوی حزب مردم پاکستان، متعلق به بی‌نظیر بوتو نخست وزیر اسبق و ترور شده این کشور، ساماندهی شده است می‌گوید، که این کشور هسته‌ای دچار بحران سیاسی است. این در حالی است که معمولا در این کشور ارتش تعیین می‌کند که چه کسی بر کشور حکومت کند.
بیلوال بوتو پسر بی‌نظیر بوتو و رهبر حزب مردم خطاب به عمران خان در اجتماع تظاهرکنندگان در بیرون از شهر اسلام‌آباد گفت: طی ۲۴ ساعت آینده از نخست وزیری استعفا بده و با من در انتخابات روبه‌رو بشو. در غیر این صورت خودت را برای یک اقدام (رای) عدم اعتماد آماده کن.
عمران خان در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید و مخالفان مدعی هستند که وی با کمک و حمایت ارتش در آن انتخابات پیروز شد. هم ارتش و هم عمران خان این اتهامات را رد می‌کنند.
مخالفان دولت در پاکستان و تحلیلگران سیاسی می‌گویند که در حال حاضر این قهرمان سابق کریکت حمایت ارتش را از دست داده اما هم ارتش و هم عمران خان چنین تحلیلی را رد می‌کنند.
رهبران مخالف دولت می‌گویند: عمران خان حمایت مردمی را به دلیل تورم بالا و افزایش کسری بودجه از دست داده است.
خان این اتهامات را به همراه درخواست برای استعفای خود رد کرده و هشدار داده که مخالفان با پیامدهای غیرمشخصی در صورت تلاش برای رای عدم اعتماد مواجه خواهند شد.
هم حزب عمران خان و هم احزاب مخالف دارای میزان رای مشخصی در پارلمان هستند ولی مخالفان می‌گویند که در صورت در اختیار داشتن ۱۱ کرسی دیگر، امکان صدور رای اعتماد را خواهند داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала