سید حسن نصرالله: رئیس جمهور گریزی افغانستان گفت، که اشتباهم این بود که به امریکایی‌ها اطمینان کردم!

© AFP 2023حسن نصر الله
حسن نصر الله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
عضو شوید
دبیر کل جنبش حزب الله لبنان: هر روز دنیا بیشتر در می‌یابد که اطمینان به امریکایی‌ها نشانه نادانی، حماقت، جهل و ... است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز (سه شنبه) به مناسبت یوم الجریح (روز جانباز) سخنرانی کرد. حزب الله لبنان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) را به مناسب روز جانباز اعلام کرده و در این روز از نیروهای جانباز مقاومت در لبنان تجلیل می‌کند.
دبیر کل حزب الله در آغاز سخنرانی خود ایام ماه شعبان را تبریک گفت و تأکید کرد، که حزب الله به جانبازان خود و صبر و پایمردی آن افتخار می‌کند و این مراسم را به خاطر تشکر از اقدامات آنان برگزار کرده است.
سید حسن نصرالله: مردم امریکا حالا خطر ترامپ را درک کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2021
سید حسن نصرالله: مردم امریکا حالا خطر ترامپ را درک کردند
وی افزود: این روز را گرامی می‌داریم تا از جانبازان تشکر کنیم که این روز، روز شکر نعمت‌های الهی است، جانبازان شاهدان صادق بر دستاوردهای مقاومت اسلامی در ۴۰ سال گذشته هستند.
سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات اوکراین گفت: نماینده امریکا در شورای امنیت گفت، که هر نوع حمله به غیرنظامیان جنایت جنگی است؛ اما درباره جنایات امریکا در جنگ‌هایش سخن نگفت، جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین در ۷۰ سال گذشته و جنایات جنگی اسرائیلی در فلسطین و محاصره ۱۵ ساله غزه چه می‌شود؟!
وی افزود: محاصره هفت ساله یمن چه می‌شود؟ از رسیدن سوخت به یمن جلوگیری می‌شود و دنیا در مقابل آن سکوت می‌کند زیرا مردم یمن سفید پوست نیستند!
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: پیش از آنکه آمریکا، روسیه را به محاکمه تهدید کند باید هزاران جلسه برای محاکمه آمریکا به خاطر جنایاتش برگزار شود، آمریکا اهمیتی به ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی نمی‌دهد، آمریکا نه تنها جنایات اسرائیل را محکوم نمی‌کند بلکه مانع از ورود شورای امنیت به مساله فلسطین می‌شود.
وی افزود: هر روز دنیا بیشتر در می‌یابد که اطمینان به آمریکایی‌ها نشانه نادانی، حماقت، جهل و ... است، جهان دید که آمریکا چگونه از افغانستان خارج شد و حوادث فرودگاه کابل رخ داد، رئیس جمهور فراری افغانستان گفت که اشتباهم این بود که به آمریکایی‌ها اطمینان کردم! مقام‌های اوکراین گفتند که ما را در جنگ تنها گذاشته‌اند.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: آمریکا هر روز اعلام می‌کند که هیچ سرباز یا هواپیمایی به اوکراین نمی‌فرستد، این درسی باشد برای هر شخصی که به آمریکا دل خوش می‌کند، آمریکا به اوکراین اعلام کرده است که هرگز به خاطرش نمی‌جنگد.
نصرالله افزود: رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده که آماده بررسی خواسته‌های روسیه است زیرا دریافته که کسانی که وعده داده بودند در کنارش بمانند در نیمه راه ترکش کرده‌اند. سقوط اخلاقی غرب در برخورد با آوارگان و تبعیض میان آنان بر اساس دین، نژاد و رنگ پوست نمایان شد.
وی گفت: تسلیم شدن در برابر تهدیدهای آمریکا لبنان را نجات نمی‌دهد بلکه باعث افزایش مصیبت‌هایش می‌شود، نمی‌توان آمریکا را راضی کرد زیرا خواسته‌هایش مرزی ندارد، موضع رسمی لبنان در سازمان ملل متحد رای دادن به نفع آمریکاست؛ اما مصلحت لبنان ایجاب می‌کند که از را گیری خودداری کنند.
نصرالله تاکید کرد: بیانیه وزارت امور خارجه لبنان در سفارت آمریکا نوشته شده است، آیا این حاکمیت است؟ اگر حزب الله بر تصمیمات حکومت لبنان سیطره داشت ممکن نبود لبنان به نفع تصمیم آمریکا در سازمان ملل متحد رای دهد.
وی با اشاره به مشکلات داخلی لبنان درخصوص خرید برق از همسایگان گفت: آمریکا تا الان به مصر یا اردن تعهد کتبی ارائه نداده که در صورت انتقال برق به لبنان از قانون سزار در امان باشند.
وی با بیان اینکه برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و تا حدودی فرانسه نمی‌خواستند که وضعیت اوکراین به اینجا کشیده شود، گفت: "آمریکا و انگلیس، اوکراین را به سمت جنگ سوق دادند؛ زیرا بایدن نیز اعلام کرده بود که اولویت آمریکا، جنگ با روسیه و چین است. نقشه آمریکا این بود که به هر نحوی، اوکراین را به سمت جنگ بکشاند و مانع از هر گونه توافق این کشور با روسیه شود".
نصرالله گریزی به اظهارات رئیس جمهوری اوکراین زد که گفته بود غربی‌ها این کشور را به حال خود رها کردند و در ادامه افزود: "رئیس جمهوری اوکراین امروز ناامید شده است؛ زیرا کمکی از سوی آمریکا مشاهده نکرد. آمریکایی‌ها حتی گفتند که یک سرباز هم به اوکراین اعزام نخواهند کرد. لذا رئیس جمهوری اوکراین آماده است که مطالبات مسکو را بررسی کند".
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: وقتی درباره نگاه به شرق صحبت می‌کردیم شرکت‌های چینی و روسی آمدند پروژه‌هایی واقعی تقدیم کردند؛ اما به آنها پاسخ داده نشد زیرا آمریکایی‌ها مانع شدند، روسیه پیشنهاد احداث پالایشگاه‌های نفت در لبنان را ارائه داد؛ اما به آن پاسخ ندادند لذا با این طرز تفکر نمی‌توان لبنان را نجات داد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای جنگ بروز بحران در زمینه گندم، روغن، افزایش قیمت‌ها و احتکار است که دولت می‌تواند این مساله را حل کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала