تعهد طالبان به مناسبت هشتم مارچ؛ به مشکلات زنان رسیده‌گی می‌شود

© @https://twitter.comحمله طالبان به زنان معترض در کابل
حمله طالبان به زنان معترض در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه طالبان به مناسبت هشتم مارچ، روز جهانی همبستگی زنان اعلام کرده است که به مشکلات زنان کشور رسیده‌گی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با فرارسیدن 8 مارچ؛ روز همبستگی زنان جهان، وزارت امور خارجه‌ طالبان می‌گوید که به مشکلات زنان افغان رسید‌گی می‌شود.
وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان با ذکر این که وقوع جنگ‌های چندین ساله به زنان آسیب زده است، می‌گوید که به مشکلات زنان افغانستان رسیده‌گی می‌کنند.
به گفته این وزارت، مطابق به رهنمودهای اسلامی و عنعنات پذیرفته شده مردم افغانستان، برای.زنان زمینه زنده‌گی امن و مفید فراهم خواهد شد.
این در حالی است که سیاست‌های طالبان درباره حقوق زنان، انتقادات و نگرانی‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را برانگیخته‌است
عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحه‌ ملی هم به مناسب هشتم مارچ روز زن می‌گوید که از حقوق مشروع زنان حمایت می‌کند.
او امروز در پیامی نگاشته: "زنان طی سالیان متمادی قربانی‌های بی‌شماری داده‌اند و بخش مهم هویت اسلامی و ملی ما را تشکیل می‌دهند."
‏دیده‌بان حقوق ‌بشر نیز در روز جهانی زن گفته‌است که حقوق زنان به معنای مبارزه برای برابری جنسیتی در جهان است.
‏دیده‌بان حقوق بشر امروز افزوده: "ما باید ‎افغانستان را به یاد بیاوریم و در نظر داشته باشیم که وضعیت حقوق زنان در آنجا برای مبارزه برای برابری جنسیتی در سراسر جهان به چه معناست."
همزمان، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز به مناسبت این روز گفته‌است که این سازمان در کنار زنان و دختران افغان می‌ایستد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала