آمادگی ناروی برای عرضه گاز به اروپا با حداکثر ظرفیت

© Fotolia / Marcel Schauerبیرق ناروی
بیرق ناروی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
نخست وزیر ناروی برای تأمین گاز به کشور های اروپا با حداکثر ظرفیت ابراز آمادگی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "یوناس گهر استوره" نخست وزیر ناروی گفت که این کشور هرآنچه لازم است انجام خواهد داد تا بتواند حداکثر گاز اروپا را تأمین کند.
وی تاکید کرد: ناروی با حداکثر توان خود گاز اروپا را ارائه خواهد داد. این سیاستمدار افزود که ناروی حدود 20 درصد نیاز اروپا به این منبع انرژی را تامین می کند. نخست وزیر تاکید کرد که به همین دلیل امکان افزایش فوری عرضه گاز وجود نخواهد داشت.
پیش ازاین کواسی کوارتنگ، وزیر کار، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد تا پایان سال 2022 واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را به صورت تدریجی متوقف خواهیم کرد.
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
پارلمان اروپا: امتناع از گاز روسیه برای اتحادیه اروپا فاجعه بار است
گفتنی است تحولات اخیر اوکراین از یک سو موجب افزایش قیمت انرژی و از سویی دیگر نگرانی کشورهای اروپایی در خصوص تامین گاز طبیعی شده است. تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی علیه روسیه که منجر به قطع احتمالی صادرات گاز روسیه به اروپا می‌شود، کشور‌های اروپایی را با نگرانی جدی در خصوص تامین گاز طبیعی موردنیاز روبه‌رو کرده است.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала