روسیه: قصد براندازی دولت فعلی اوکراین را نداریم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، هدف از عملیات ویژه روسیه سرنگونی دولت فعلی اوکراین نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، عملیات ویژه روسیه در اوکراین کاملاً طبق برنامه پیش می رود.
به گفته وی، طرف روسیه قصد سرنگونی دولت فعلی اوکراین را ندارد.
وی تاکید کرد که اهداف این عملیات دفاع از جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک، غیرنظامی‌سازی و غیرنازی‌سازی اوکراین و از بین بردن تهدید نظامی علیه روسیه است که به گفته زاخارووا، به دلیل "تلاش های ناتو" از جمله پمپپاژ تسلیحات، از خاک اوکراین می‌آید.
نماینده وزارت امور خارجه روسیه گفت: "اهداف عملیات نه شامل اشغال اوکراین، یا نابودی این کشور و یا هم سرنگونی دولت فعلی نمی شود".
همچنین به گفته وی، هیچگونه عملیات ویژه علیه مردم غیرنظامی در اوکراین روی دست نیست و هرگز نخواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، مذاکرات با اوکراین جهت توقف خونریزی ها انجام می‌شود و پیشرفت های نیز در زمینه وجود دارد.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала