هشدار زلنسکی: علیه سیاستمداران اوکراین که به دنبال پیوند با روسیه هستند اقدام خواهد شد

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press ServiceЗеленский
Зеленский  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که علیه افراد و سیاست‌مدارانی که در تلاش قائم کردن ارتباط با روسیه هستند اقدام خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده که علیه سیاست‌مدارانی که قصد پیوند و هرگونه ارتباط با روسیه را داشته باشند اقدامات لازم انجام خواهد شد.
زلنسکی در پیام جدید خود امروز چهارشنبه (9مارچ) خطاب به اوکراینی ها گفت: "ما سیگنال هایی دریافت می کنیم که برخی از سیاستمداران به دنبال سرنخ هایی در روسیه بوده و برای تجزیه کشور تلاش می کنند. اگر سیگنال دیگری در این مورد دریافت کنم، در شرایط زمان جنگ پاسخ آن طور که باید باشد خواهد بود."
زلنسکی پیش ازاین با نشر توییتی از اقدام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت واردات نفت و گاز از روسیه به ایالات متحده استقبال کرد و از اتحادیه اروپا هم خواست تصمیمات سخت علیه روسیه اتخاذ کند.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала