وزارت دفاع روسیه سند آمادگی کی‌یف برای حمله به دونباس را منتشر کرد

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر Резиденция президента Украины в Киеве
Резиденция президента Украины в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه سندی را منتشر نموده است که در آن از چگونگی آمادگی کی‌یف برای حمله به دونباس پرده برداری شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه سندی مبنی بر تایید عملیات تهاجمی در دونباس که توسط رژیم کی‌یف در ماه مارچ آماده می شد، منتشر کرد.
ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه (9 مارچ) در یک نشست خبری گفت: "وزارت دفاع روسیه دستور محرمانه اصلی فرمانده گارد ملی اوکراین، ژنرال میکولا بالان، مورخ 22 جنوری 2022 را منتشر می کند.
به گفته وی، این سند "دستوری" در مورد سازماندهی آماده سازی کندک تاکتیکی لوای شماره 4 عملیاتی برای انجام وظایف جنگی (ویژه) در عملیات نیروهای مشترک به عنوان بخشی از یک قطعه نیروهای مسلح اوکراین است.
کوناشنکوف گفت که این سند به آدرس روسای بخش های شمالی کی‌یف، اودسا جنوبی و بخش های سرزمینی غربی گارد ملی اوکراین فرستاده است.
ژنرال گفت: دستوری که به فرماندهی گارد ملی اوکراین داده شد، به تفصیل طرح آماده‌سازی یکی از گروه‌های ضربتی برای عملیات تهاجمی در منطقه به اصطلاح "عملیات نیروهای مشترک" در دونباس را تشریح می‌کند.
به گفته کوناشنکوف، این سند ساختار سازمانی لوای شماره 4 کندک تاکتیکی گارد ملی اوکراین، سازماندهی پشتیبانی همه جانبه و تخصیص مجدد آن به 80 کندک حمله هوایی جداگانه آن کشور را تأیید می کند.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала