کاخ سفید: فرستادن هواپیما به اوکراین از پایگاه امریکایی به نفع واشنگتن نیست

© AFP 2023 / Saul LoebОфициальный представитель Белого дома Джен Псаки
Официальный представитель Белого дома Джен Псаки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید گفت، که فرستادن هواپیما از یک پایگاه امریکایی به اوکراین به نفع واشنگتن نیست.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید درباره فرستادن هواپیما از امریکا به اوکراین در یک نشست توجیهی گفت : "من فکر می کنم این روشن است، لازم نیست یک کارشناس نظامی باشید تا توضیح دهید که چرا هواپیمایی که از یک پایگاه امریکایی به سمت منطقه مورد مناقشه کشور که در آن جنگ وجود دارد پرواز می کند، به نفع ما و به نفع ناتو نیست".
Истребители F-15C во время полета  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
جنگنده‌های اف-15 امریکا وارد لهستان شدند
وی خاطرنشان کرد، که برای انتقال هواپیما از لهستان به اوکراین از طریق زمینی، باید آنها را جدا کرده و دوباره مونتاژ کرد که به کارشناسانی با شرایط مناسب نیاز دارد.
پیش از این، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا گفته بود، که ایالات متحده نمی فهمد چرا لهستان می خواهد با انتقال MiG-29 به اوکراین، آنها را به ایالات متحده بفرستد.
وزیر امور خارجه امریکا پیشنهاد لهستان مبنی بر ارسال جنگنده به اوکراین از طریق ایالات متحده را امری دشوار دانست و تاکید کرد که هیچ منطقی پشت این مساله وجود ندارد.
پیش از این، پنتاگون اعلام کرده بود، که مسیر انتقال هواپیما به اوکراین، پیشنهادی از سوی لهستان، که وزارت خارجه آن پیشتر گفته بود این جمهوری آماده انتقال جنگنده‌های میگ 29 خود به دولت امریکا در پایگاه هوایی رامشتاین است، "نگرانی‌های جدی برای این کشور در چارچوب بکارگیری از پایگاه مشترک امریکا و ناتو ایجاد می‌کند.
یادآوری می کنیم، که روسیه در آغاز صبح روز 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرجنگی کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала