کرزی: من و عبدالله از افغانستان خارج شده نمی توانیم

© Office of the National Reconciliation Council of the Islamic Republic of Afghanistanدیدار عبدالله عبدالله با حامد کرزی 
دیدار عبدالله عبدالله با حامد کرزی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین به‌گونه ضمنی ممنوع‌الخروج بودن خودش و عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحه را تأیید کرده است.
به گزارش اسپوتتنیک به نقل از رسانه ها، کرزی در این مصاحبه که امروز (چهارشنبه، ۱۸ حوت) منتشر شده، در پاسخ به سئوالی در خصوص ممنوعیت سفرهای خارج از کشور گفته است: "بله در سفرهایی که قرار بود با دکتر عبدالله عبدالله داشته باشیم البته به‌صورت جداگانه مشکلاتی وجود داشت که امیدواریم آن مشکلات برطرف شود".
کرزی افزوده است که در گشت‌وگذار در داخل کشور از جمله شهر کابل آزاد است: "مردم به دیدن ما می‌آیند، من و عبدالله عبدالله با هم ملاقات می‌کنیم و در شهر کابل هر جایی بخواهیم می‌توانیم برویم".
پیش از این گزارش‌هایی درباره‌ی ممنوعیت سفر خارجی کرزی و عبدالله از سوی طالبان منتشر شده بود.
دیدار عبدالله عبدالله با حامد کرزی و استاد سیاف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
خواست کرزی و عبدالله از بازگشت دوباره سیاسیون به افغانستان
برخی از اعضای طالبان نیز تأیید کرده بودند که کرزی و عبدالله حق خروج از افغانستان را ندارند. طالبان درباره‌ی دلیل این موضوع تا کنون توضیح نداده‌‌اند.
کرزی و عبدالله از جمله مقام‌های سیاسی‌اند که تا کنون در کابل مانده‌اند.
کرزی پیشتر در اظهاراتی گفته بود که او و عبدالله در نامه‎ای از طالبان خواسته‌اند که لویه‌جرگه برگزار کنند.
او در گفت‌وگوی تازه‌ی خود هم با اشاره به این‌که از برگزاری انتخابات استقبال می‌کند، گفته است که "از برگزاری انتخابات بسیار خوشحال می‌شویم اما مهم این است که در شرایط فعلی چه چیزی برای کشور ممکن است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала