تاثیر ویروس کرونا بر مغز انسان

© Flickr / Gaetan Lee تحقیقات نو: وقتیکه میمیریم، ما راجع به این میدانیم
 تحقیقات نو: وقتیکه میمیریم، ما راجع به این میدانیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
نتایج بررسی‌های انجام شده توسط محققان انگلیس نشان می‌دهد که حتی کرونای خفیف نیز بر عملکرد مغز افراد تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش حجم مغز می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Daily Mail محققان دانشگاه آکسفورد در یک مطالعه تاثیر کووید-19 بر مغز را مشخص نموده اند.
دانشمندان انگلیسی اعلام کرده اند که عفونت ویروس کرونا باعث کاهش حجم مغز می شود. در این مطالعه 785 نفر در سنین 51 تا 81 سال شرکت داشتند که 401 نفر از آنها به کووید-19 مبتلا بودند. داوطلبان دو اسکن مغزی را انجام دادند. خاطرنشان می شود کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، حجم مغزشان بیشتر کاهش یافته است.
دانشمندان انگلیسی گزارش داده اند که عفونت ویروس کرونا باعث کاهش حجم مغز می شود. در این مطالعه 785 نفر در سنین 51 تا 81 سال شرکت داشتند که 401 نفر از آنها به کووید-19 مبتلا بودند. داوطلبان دو اسکن مغزی را انجام دادند. خاطرنشان می شود کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، حجم مغزشان بیشتر کاهش یافته است.
پیشتر نتایج آزمایشات شناختی نشان داد، افرادی که به بیماری کووید -19 مبتلا شده‌اند اطلاعات را با سرعت کمتری پردازش می‌کنند. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا بر عملکرد مغز تأثیر قابل توجهی می‌گذارد و حتی نوع خفیف بیماری کووید -19 نیز باعث کاهش حجم و اندازه ماده خاکستری مغز می‌شود. البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала