زاخارووا: وجود آزمایشگاه های آمریکا در خاک اوکراین تهدید مستقیم برای روسیه است

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده آمریکا در خاک اوکراین را تهدید مستقیم برای روسیه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اگر فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین اکنون متوقف نمی‌شود، توسعه آنها کنترل‌ناپذیر خواهد ‌شد.
زاخارووا گفت: "اگر فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین" هم اکنون متوقف نشود، همه چیز غیرقابل کنترل خواهد شد و غیرقابل کنترل بودن این آزمایشگاه ها منحصراً تابع نیروهای افراطی خواهد بود که در اصل اکنون دیگر حتا تابع خود نیستند، در مورد دیگران حتا صحبت لازم نیست."
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، داده‌های مربوط به حضور آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین واقعیت فعالیت‌های جنایتکارانه واشنگتن در این کشور را ثابت می‌کند و تصویر دخالت آن را کاملاً تغییر می‌دهد، این آزمایشگاه ها یک ابزار تهدید مستقیم برای فدراسیون روسیه است.
وی افزود: "هر گونه دخالت در تأمین سلاح یا اعزام به اصطلاح داوطلب - هر آزمایشی در این راستا - کشورهایی که آنها را انجام خواهند داد در قبال آنها مسئول خواهند بود".
زاخارووا در رادیو اسپوتنیک گفت: "دیپلمات‌ها، سفرای ما، موضع ما را به این پایتخت‌ها... به آژانس‌های روابط خارجی این کشورها رساندند. بر این اساس، همه جزئیات دراین خصوص فاش شده است".
او خاطرنشان کرد که این همه تأثیر خود را داشته است.
Представитель МИД Китая Чжао Лицзянь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
چین خواستار افشای اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های آمریکا در اوکراین شد
این درحالی است که پیشتر، وزارت دفاع روسیه درباره تشکیل شبکه ای متشکل از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین که تحت برنامه پنتاگون کار می کنند صحبت کرد. این آزمایشگاهها روی پاتوژن های طاعون و سیاه زخم کار کرده اند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که آمریکا بیش از 200 میلیون دالر برای فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین صرف کرده است و آزمایشگاه های اداره مرکزی بهداشت وابسته به وزارت دفاع اوکراین نیز در برنامه بیولوژیکی-نظامی آمریکا مشارکت داشته اند.
این وزارتخانه همچنین از وجود اسنادی خبر داد که توسعه اجزای سلاح های بیولوژیک را در آزمایشگاه های اوکراین در نزدیکی مرز روسیه تایید می کند.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала