رهبران عربستان و امارات درخواست بایدن برای گفتگو را رد کردند

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از خودداری رهبران امارات و عربستان سعودی از گفتگو با بایدن در مورد موضوع تامین انرژی خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، کاخ سفید در حالی که واشنگتن تلاش دارد تا حمایت بین المللی برای رهایی از بن بست در برابر روسیه را به دست آورده و ازافزایش قیمت نفت جلوگیری کند، کاخ سفید نیز سعی"ناموفق" نمود تا مکالمات تلفنی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی را ترتیب دهد.
این نشریه به نقل از منابع خود خبر داده است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و شیخ محمد بن زاید امارات هر دو از صحبت با بایدن خودداری کردند.
روزنامه نوشت: "محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، درخواست‌های مکرر برای برقراری ارتباط با بایدن را که در تلاش برای بسیج حمایت بین المللی در مورد اوکراین و مهار افزایش قیمت نفت است، رد کرد."
روزنامه مذکور همچنین عنوان داشت که "محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هم در هفته‌های اخیر درخواست‌های آمریکا برای صحبت با بایدن را رد کرد و به این ترتیب تلاش‌های کاخ سفید برای برقرایر تماس‌ تلفنی بین رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران عربستان و امارات بی نتیجه ماند"
بااین حال وال استریت ژورنال تاکید کرد که محمد بن سلمان و محمد بن زاید هفته گذشته پس از خودداری از صحبت با بایدن، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس گرفتند و دو رهبر همچنین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.
به نوشته این نشریه، امارات و عربستان سعودی از افزایش تولید نفت در راستای اجرای طرح "اوپک" خودداری کردند.
کمپنی Royal Dutch Shell - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
شل از مشارکت در پروژه های نفت و گاز روسیه کناره گیری می کند
مقامات گفتند که ابوظبی و ریاض نگران پاسخ "محدود" آمریکا به حملات موشکی حوثی ها در یمن و احیای مجدد توافق هسته ای ایران هستند که ظاهراً نگرانی های امنیتی آنها را نادیده می گیرد. عربستان سعودی همچنین از واشنگتن می‌خواهد که ولیعهد را مصونیت قانونی اعطا کند زیرا وی با سلسله‌ی از پرونده‌های قضایی در ایالات متحده مواجه است.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه 8 مارچ) از ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه خبر داد و گفت که تصمیم برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه از حمایت کل ایالات متحده برخوردار است.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала