بازگشت نزدیک 550 هزار افغان در جریان شش ماه

© Photo / U.S. Embassy Kabulمهاجرین افغان
مهاجرین افغان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
عضو شوید
در شش ماه پسین نزدیک به ۵۵۰ هزار افغان دوباره به کشور برگشته اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، معین وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان که به گذرگاه تورخم رفته است، می‌گوید که تلاش‌های دیپلوماتیک از بهر رهایی زندانیان افغان در کشور های دیگر نیز آغاز شده است.
معین وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان، محمد ارسلاح خروتی می‌گوید که طالبان تلاش می‌کند تا چالش‌ها در گذرگاه تورخم و سپین بولدک را حل بسازد.
به گفته آقای خروتی، نزدیک به ۵۵۰ هزار تن از شهروندان که در کشور های دیگر بودند، دوباره به افغانستان برگشته ویا به جبر برگشت داده شده اند.
محمد ارسلاح خروتی گفت: "تقریبا پنجصد و پنجاه هزار تن با ما راجستر شده اند. تعداد شان شاید زیاد باشد چون بعضی های شان با ما شاید راجستر نباشند".
Les ministres de MAE de l'Allemagne et de la Turquie se sont réunis à Doha - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
نگرانی قطر در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان
آقای خروتی در باره رهایی زندانیان گفت: "ما در تمام جاها خواستار رهایی زندانیان، فراهم سازی وکیل مدافع و حقوق بشری شده ایم."
در این میان، برخی از شهروندان کشور که مجبور اند به منظور درمان بیماران شان، به کشور های دیگر بروند از چالش‌های رفت و آمد از این گذرگاه سخن می‌زنند.
نعمت الله گفت: "مشکلات بسیار زیاد است. از پاکستان تقاضا شود که آنان با عبور صد تن موافقت کرده بودند، اما حال بیشتر از بیست نفر را نمی گذارد که عبور کند".
در همین حال، مشکلات بازرگانی و نیز رفت و آمد در گذرگاه‌های تورخم و سپین بولدک از موضوعاتی هستند که در بیست و ششمین نشست کابینه طالبان به بحث گرفته شد. گفته شده است که مشکلات بهداشتی در کشور نیز از موضوعات محوری در نشست کابینه بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала