استولتنبرگ: ناتو به اوکراین نیرو و طیاره جنگی نمی‌فرستد

© AFP 2023 / Paul J. RichardsГенеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2022
عضو شوید
دبیر کل ناتو گفته است که این ائتلاف به اوکراین نیرو و هواپیما نمی‌فرستد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها با نشر اخباری گفته اند که ینس استولتنبرگ، تمام گزارشات مبنی بر فرستادن نیرو و هواپیمای جنگی از سوی ناتو به اوکراین را رد کرد.
پیش از این نیز استولتنبرگ تاکید کرده بود که ناتو به دنبال کشمکش با روسیه نیست.
استولتنبرگ خاطرنشان کرده بود: "ما یک اتحاد دفاعی هستیم، ما دنبال درگیری با روسیه نیستیم. اما هدف ما این است که از افزایش مبارزه فراتر از اوکراین جلوگیری کنیم. ما تقویت تاریخی سیستم امنیت جمعی خود را انجام داده ایم و هزارن سرباز را در مرزهای‌مان مستقر کردیم."
ازسوی هم صبح امروز، سرگی شایگو وزیر دفاع در نشستی در حضور ولادیمیر پوتین گفت کهه حدود 16 هزار نفر در آسیای میانه آماده کمک به لوهانسک و دونتسک هستند.
درعین حال، آقای پوتین به اظهارات شایگو گفت: "چیزیکه مربوط به جمع‌آوری جنگجویان از سراسر جهان می‌شود و آشکار به اوکراین فرستاده می‌شوند. و ازسوی حامیان غربی و اوکراینی پنهان نمی‌شود، این کار را انجام می‌دهند و تمام قوانین را نادیده می‌گیرند.
رئیس جمهور روسیه افزود: بنابراین اگر افرادی هستند که به صورت داوطلبانه به خصوص نه برای پول، می توانند بیایند و به مردم دنبس کمک کنند، خوب، باید در نیمه راه با آنها ملاقات کنید و به آنها کمک کنید تا به منطقه جنگی بروند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала