آمریکا: سفارت افغانستان در واشنگتن پول ندارد، تعطیل می‌شود

© https://twitter.comسفارت افغانستان در واشنگتن
سفارت افغانستان در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
سفارت افغانستان در واشنگتن به عنوان یک دولت به رسمیت شناخته‌ نشده و به‌علت نداشتن پول برای پیش‌برد امور خود، تعطیل می‌شود.
نیویارک تایمز در گزارشی به نقل از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا نوشته است که سفارت افغانستان در واشنگتن بدون حمایت یک دولت به رسمیت شناخته شده و به علت نداشتن پول برای پیش‌برد امور خود، تعطیل می‌شود.
طبق این گزارش که روز گذشته، 20 حوت به وقت آمریکا منتشر شد، دیپلماتان افغانستان که توسط دولت سابق و تحت حمایت آمریکا منصوب شده بودند، 30 روز فرصت دارند که برای اقامت و یا ویزای بشردوستانه جهت ماندن در آمریکا درخواست بدهند. به تحلیل نیویارک تایمز، اگر این دیپلماتان به افغانستان برگردند، ممکن است که با تهدید روبه‌رو باشند و اگر درخواستی برای اقامت قانون ندهند و یا ویزای بشردوستانه درخواست نکنند، ممکن است اخراج شوند.
با این حال، مقام‌هایآمریکایی گفته‌اند که این دیپلماتان به افغانستان باگزدانده نمی‌شوند، اما مشخص نیست که کجا خواهند رفت.
دو مقام وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که حدود 25 دیپلمات از 100 نفری که در سفارت افغانستان و یا دفاتر مربوط آن کار می‌کردند، هنوز درخواست اقامت نداده‌اند.
پس از سقوط کابل، سیتی بانک آمریکا برای جلوگیری از نقض تحریم‌های آمریکا ، حساب‌های بانکی سفارت افغانستان را بسته کرده است. تحریم‌ها از سابق علیه طالبان وضع شده بود. از این رو، ده‌ها دیپلمات افغانستان از ماه اکتوبر به این سو معاش نگرفته‌اند و در پیش‌برد چرخ زنده‌گی خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند. برخی دیپلماتان مجبور شده‌اند که در یک محل ارزان خانه اجاره کنند.
عادله راز، سفیر افغانستان در آمریکا ، به سوال نیویارک تایمز در این مورد پاسخ نداده است. سایر مقام‌های سفارت نیز حاضر به گفت‌وگو نشده‌اند.
تاکنون حکومت سرپرست به رسمیت شناخته نشده است. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که دیپلماتی که از سوی این حکومت به واشنگتن فرستاده شود، اعتبار ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала