روسیه: آمریکا با نپذیرفتن گفتگو های امنیتی اشتباه استراتژیک را مرتکب شد

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه می‌گوید که ایالات متحده در تلاش برای دوری از گفتگوی امنیتی با روسیه، مرتکب اشتباه استراتژیک شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده با تلاش برای اجتناب از گفت و گو با روسیه در مورد مسائل امنیتی، یک اشتباه استراتژیک مرتکب شد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت به طور کلی، در ماه‌های اخیر، دستور کار طرف آمریکایی به سرعت تغییر کرده است. به جای بحث در مورد امنیت اروپا، چگونگی حفظ و تقویت معماری که در دهه‌های اخیر در اروپا توسعه یافته است، به معنای واقعی کلمه وادار شدیم در مورد مسائلی بحث کنیم، که هیچ ربطی به این موضوع ندارد، ما می بینیم که این یک اشتباه استراتژیک است، یک اشتباه محاسباتی استراتژیک از سوی ایالات متحده، متحدانش، مشتریان و ماهواره های آنهاست."
وی افزود: " اگر واشنگتن آماده باشد، روسیه ممکن است گفتگوهای امنیتی با آمریکا از سر گیرد "
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала