واکنش رحمت الله نبیل به تیرباران جوان پنجشیری از سوی جنگجویان گروه طالبان

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به تیرباران یک جوان پنجشیری از سوی جنگجویان گروه طالبان گفته است، که ظلم و بی عدالتی عمر حکمروایی گروه طالبان را کوتاهتر می سازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، به‌دنبال نشر نوار تیرباران یک جوان پنجشیری به‌نام بلال از سوی جنگجویان گروه طالبان، رحمت‌الله نبیل، رئیس‌ پیشین امنیت ملی افغانستان می‌گوید، که ‏ظلم و بی‌عدالتی زیر هر عنوانی و از هر نشانی که باشد مردود است.
او در توییتی نگاشته که چهل سال گذشته‌ی خونین افغانستان ثابت ساخت، که هر آن‌ کسی‌ که ظلم بیش‌تر روا بدارد، عمر حاکمیت‌‌اش کوتاهتر می‌شود. به گفته‌ی او ظلم و بی‌‌عدالتی عمر حکم‌روایی طالبان را کوتاه‌تر می‌سازد.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
یک فرمانده جبهه مقاومت ملی پس از تسلیم شدن توسط طالبان تیرباران شد
او می‌افزاید: "در حقیقت هر قدر پرده دین و معنویت از چهره‌ی طالب دریده شود ‏و ماهیت اصلی شان به مردم هویدا گردد، به همان حد ایستاد‌گی مردم در مقابل شان سرتاسری می‌شود. آنچه طالب انجام می‌دهد، با هیچ باور و فرهنگی سازگار نیست".
رئیس پیشین امنیت ملی تأکید کرده است، که طالبان هم به مثل دیگران رفتنی هستند‌. او اما نگاشته: "ولی طالبان موظف شده‌اند تا با اعمال شان پیکر جامعه ما را بیش‌تر زخمی سازند، باید هوشیار بود".
گفته‌های رحمت‌الله نبیل در حالی صورت می‌گیرد، که یک جوان پنجشیری به‌نام بلال از سوی طالبان محکمه‌ی صحرایی شده است. آگاهان محاکمه‌ی صحرایی این‌چنینی را غیردینی و نفرت‌انگیز می‌دانند.
گروه طالبان تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده است.
یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان از زمان به وجود آمدن این گروه تاکنون، بسیاری از غیرنظامیان را تیرباران کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала