پنتاگون: شواهدی از استفاده احتمالی سلاح شیمیایی از سوی روسیه در اوکراین موجود نیست

CC0 / / Здание Пентагона в США
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که هیچ نشانه از استفاده احتمالی سلاح شیمیایی از سوی روسیه در اوکراین مشاهده نمی‌شود.
به گزارش اسپوتنیک،جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا " پنتاگون" گفت که واشنگتن هیچ نشانه مشخصی از استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات شیمیایی در اوکراین ندیده است.
کربی گفته است:"من هیچ نشانه خاصی برای صحبت در مورد این موضوع ندارم، چیزی خاصی در دست ندارم تا در مورد گزارش ها در خصوص وسایل شیمیایی و بیولوژیکی خاص روسیه در داخل اوکراین ارائه دهم."
سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچگونه اطلاعاتی در مورد امکان استفاده از سلاح های شیمیایی در اوکراین وجود ندارد.
گفتنی است در 9 مارچ، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه، ، اعلام کرد که ملی‌گرایان اوکراینی در حال تدارک یک اقدام تحریک‌آمیز با استفاده از مواد سمی هستند تا روسیه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کنند.
یادآوری می‌کنیم که در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала