پیامدهای همیشگی کووید-19

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر Медицинский сотрудник в защитном костюме берет тест на CoVID-19 у девушки в гостинице Ахтуба в городе Волжский
Медицинский сотрудник в защитном костюме берет тест на CoVID-19 у девушки в гостинице Ахтуба в городе Волжский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
کووید-19 می تواند باعث دیابت و فیبروز دایمی شود.
به گزارش اسپوتنیک، النا مسکینا دکتر بیماری های عفونی درباره ناگواریهای کووید-19 گفت، که این ناگواریها می تواند برای همیشه در انسان باقی بماند.
بنابراین، طبق مطالعات اخیر، یکی از شایع ترین پیامدهای عفونت کروناویروس دیابت نوع 1 و نوع 2 است که در 15 درصد از بیماران رخ می دهد. تنها 2 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه کووید-19 را به عنوان علت بیماری موجود داشتند، در حالی که 13 درصد دیابت تازه شروع شده داشتند.
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
پیامد جدید و غیر منتظره ویروس کرونا
این پزشک در مصاحبه ای با شام مسکو گفت: عفونت ویروس کرونا همچنین می تواند باعث بیماری قلبی مانند حملات قلبی، سکته مغزی و التهاب عضلات قلب شود.
او افزد: "کاردیواسکلروز عواقب خطرناک دیگری است که در آن بافت عضلانی طبیعی بیمار در میوکارد با تشکیلات غیرالاستیک و سفت جایگزین می شو".
افزون بر این، کووید-19 می تواند منجر به پیشرفت سینه بغل به فیبروز شود. این عارضه می تواند باعث ایجاد اسکار در بافت شش شود که برخی از آنها برای همیشه در بدن باقی می مانند.
مسکینا افزود: یکی دیگر از پیامدهای خطرناک کرونا ضایعه التهابی غده تیروئید - تیروئیدیت است که می تواند به مرحله مزمن برود.
در 1 مارچ، پاول چوخلیایف، پژوهشگر جوان در بخش علمی بالینی و تشخیصی موسسه پژوهشی مرکزی اپیدمیولوژی، در مورد راه های بهبودی از COVID-19 صحبت کرد. به گفته وی، این امر مستلزم تغذیه مناسب با پروتئین کافی، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی است. کسانی که از یک بیماری شدید رنج می برند ممکن است به روش های توانبخشی اضافی مانند: فیزیوتراپی نیاز داشته باشند.
در فدراسیون روسیه، یک کمپین واکسیناسیون در مقیاس بزرگ در حال انجام است. شهروندان به صورت رایگان واکسینه می شوند. شش واکسن علیه کرونا در این کشور ثبت شده است: اسپوتنیک V که اولین واکسن ضد کووید-19 در فدراسیون روسیه و جهان شد، همچنین اسپوتنیک لایت، اسپوتنیک M، EpiVacCorona، EpiVacCorona-N و KoviVac هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала