چین هدف "خودخواهانه" تحریم های آمریکایی ضد روسیه را فاش کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги США и Европейского совета в Брюсселе
Флаги США и Европейского совета в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
کارشناسان اقتصادی چین معتقد هستند که تاکتیک های تحریم های خودخواهانه واشنگتن استقلال اتحادیه اروپا را تضعیف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اقتصاددانان چینی در مصاحبه با گلوبال تایمز بیان داشته اند که سیاست تحریمی واشنگتن علیه روسیه به هدف تضعیف استراتژی اروپا در استقلال و خوداتکایی و همچنین گره زدن روابط اقتصادی اروپا به آمریکا اعمال شده است.
به گفته کارشناسانی که این نشریه با آنها مصاحبه کرده است، واشنگتن از عملیات ویژه روسیه در اوکراین برای وادار کردن غرب به قطع روابط اقتصادی با مسکو استفاده کرده است.
با این حال انگیزه های بسیار "خودخواهانه" در خواسته های آمریکا از متحدان اروپایی برای اعمال تحریم های انرژی علیه روسیه وجود دارد.
به نوشته گلوبال تایمز، ایالات متحده می خواهد با گره زدن روابط اقتصادی اروپا به خود، استراتژی استقلال اروپا را تضعیف کند.
پروفسور لی هایدونگ همکار موسسه روابط بین الملل دانشگاه امور خارجه چین این خصوص تصریح کرد: این امر تنها برای سود شرکت‌های نفت و گاز ایالات متحده مهم است، بلکه هدف به مراتب مهمتر دیگری را نیز دنبال می‌کند: گره زدن قاطعانه منافع اقتصادی اروپا به آمریکا، به طوری که در حل مشکلات آسیا و اقیانوسیه همیشه در کنار ایالات متحده باشند.
به گفته وی، اگر اروپا شروع به خرید منابع انرژی آمریکا در مقادیر زیاد کند، ایالات متحده فرصت بیشتری برای مداخله در استراتژی استقلال اتحادیه اروپا خواهد داشت.
وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که این کشور در حال گفت‌وگوهای بسیار فعال با شرکای اروپایی خود درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند.
کاخ سفید نیز در همین راستا اعلام کرد به دنبال راه‌هایی برای کاهش مصرف نفت روسیه از سوی ایالات متحده است.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала