اعتراف کارشناس آمریکایی به برتری نظامی روسیه

© Sputnik / Ministry of Defense of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر Истребитель Су-30 из состава дежурных морской авиации и противовоздушной обороны Черноморского флота над Черным морем
Истребитель Су-30 из состава дежурных морской авиации и противовоздушной обороны Черноморского флота над Черным морем - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
یک کارشناس آمریکایی در گزارشی نوشت: سلاح های استراتژیک روسیه به مراتب پیشرفته تر از زرداخانه‌ی است که ایالات متحده آمریکا ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید گلدمن روزنامه نگار آمریکایی در مقاله خود برای The American Conservative بیان داشته است: "روسیه سلاح استراتژیکی را ساخته است که از زرادخانه آمریکا پیشی گرفته است. این یک "شکست فاجعه بار برای کاخ سفید است".
به گفته وی، تسلیحات راهبردی جدید روسیه شامل سامانه‌های مافوق صوت دراری قابلیت پرتاب از زمین و زیر آب با موشک‌های هسته‌ای است که ایالات متحده از هرگونه دفاعی در برابر آن‌ها ناتوان است.
روزنامه نگار همچنین می‌افزاید که "سامانه‌های موشکی ضدهوایی اس-500 روسیه در حال حاضر بهترین سیستم در جهان".
گلدمن در ادامه این گزارش می‌گوید که وسایل نقلیه مافوق صوت بلوک های برنامه ریزی چین و موشک های بالستیک ضد کشتی نیز می توانند دفاع هوایی کشتی های جنگی هواپیمابر آمریکایی را دور بزنند.
این روزنامه نگار می‌گوید، واشنگتن باید به این فکر باشد که چگونه روسیه و چین توانستند در ساخت هواپیماهای مافوق صوت به برتری استراتژیک کامل دست یابند.
گلدمن گفت: "و این واقعیت که ما عقب هستیم، شکست فاجعه‌بار نخبگان دو حزب آمریکا است که مبالغ هنگفتی را خرج می‌کنند و برای ماجراجویی‌های خارجی خون می‌ریزند و منابع واقعی قدرت ملی، مزیت‌های فناوری و صنعت ما را نادیده می‌گیرند".
در تاریخ 7 فبروری، اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق نیروی دریایی ایالات متحدهابراز داشت که شرکت در جنگ علیه روسیه به خاطر اوکراین برای ارتش آمریکا خودکشی خواهد بود.
این افسر سابق اطلاعاتی تاکید کرد که جنگ با روسیه با آنچه که ارتش آمریکا تا به حال با آن روبرو شده بود متفاوت خواهد بود. به گفته وی، ارتش آمریکا برای جنگ با فدراسیون روسیه سازماندهی، آموزش دیده و مجهز نیست. علاوه بر این، دکترین آمریکایی مشارکت در یک درگیری مسلحانه در مقیاس بزرگ را شامل نمی شود.
ریتر معتقد است که جنگ متعارف با روسیه منجر به شکست بی سابقه ای برای ارتش آمریکا خواهد شد.
این در حالی است که پیش ازاین، گریگوری پرپلیتسا مدیر مؤسسه مطالعات سیاست خارجی اوکراین ازبرتری ارتش روسیه در مقایسه با سایر ارتش های جهان صحبت کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала