تهدید دوباره رئیس آژانس فضایی روسیه درباره فروافتادن ایستگاه فضایی بین‌المللی

© Sputnik / Sergey MamontovRusslands Vizepremier Dmitri Rogosin
Russlands Vizepremier Dmitri Rogosin  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
رئیس آژانس فضایی روسیه با اشاره به تحریم‌ها در برابر این کشور، تهدید خود مبنی بر فروافتادن ایستگاه فضایی بین‌المللی را دوباره تکرار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین رئیس آژانس فضایی روسیه امروز 12 مارچ اعلام کرد، که تحریم‌های غرب در برابر روسیه می‌تواند موجب فروافتادن "ایستگاه فضایی بین‌المللی"(ISS) شود.
به گفته روگوزین، این تحریم‌ها که برخی از آنها پیش از عملیات نظامی مسکو به اوکراین آغاز شده‌اند، می‌توانند کارکرد فضاپیمای روسیه را که سرویس‌دهی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام می‌دهد، مختل کنند.
روگوزین در تلگرامش نوشت: ایستگاه فضایی بین‌المللی 500 تنی می‌تواند روی چه کسی فرود بیاید؟
او در ادامه با انتشار نقشه ای افزوده است، که این نقشه از سوی اخترشناسان امریکایی و با بحث من ساخته شده است. اما این تنها نشان می دهد که این روسیه است که کمترین خطر را برای نابودی ایستگاه فضایی بین المللی دارد.
وی با دیوانه خواندن کشورهای تحریم‌کننده ادامه داد: اما جمعیت کشورهای دیگر به ویژه آنها که از سوی سگ‌های جنگ رهبری می‌شوند، باید به پیامد تحریم‌ در برابر روسکاسموس فکر کنند. بهای همکاری فضایی بین المللی که به طرز دیوانه وار توسط غرب نابود شد. دیوانه ها.
او در ادامه درباره تحریم ها بر روسکاسموس نوشته است: از ناسا، آژانس فضایی کانادا و آژانس فضایی اروپا، لغو تحریم‌های غیرقانونی در برابر شرکت‌هایش را درخواست کرده است.
روگوزین ماه گذشته نیز در حالی که تحریم‌های غرب را در توییتر به باد انتقاد می‌گرفت، یک تهدید مشابه مبنی بر فروافتادن ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین مطرح کرد.
در اول مارچ ناسا گفت، که در تلاش است تا راه حلی برای نگه داشتن ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون کمک روسیه پیدا کند.
خدمه و تدارکات توسط فضاپیمای "سایوز" (Soyuz) به بخش روسیه منتقل می‌شوند اما روگوزین گفت پرتابگری که برای برخاستن استفاده می‌شود، از سال 2021 تحت تحریم‌های امریکا و از سال 2022 تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا و کانادا قرار داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала