مشوره نخست وزیر اسرائیل به زلنسکی

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press ServiceЗеленский
Зеленский  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل به رئیس جمهور اوکراین گفته است، که پیشنهاد رئیس جمهور روسیه را بپذیرد و از جنگ دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسیوس، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین توصیه کرد، که پیشنهاد مسکو برای توقف درگیری ها را بپذیرد.
اکسیوس در این باره با اشاره به یک مقام عالی رتبه اوکراینی می نویسد. تصریح شده است که این گفتگوی تیلیفونی به ابتکار طرف اسرائیلی روز سه شنبه انجام شده است.
Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
زلنسکی: مسئولیت مرگ مردم اوکراین برعهده غرب است
به گفته یک منبع رسانه ای، زلنسکی و مشاورانش از پیشنهاد بنت راضی نبودند. این مقام گفت: "بنت در واقع از ما می خواهد که تسلیم شویم و ما این کار را انجام نمی دهیم".
در عین حال، یکی از نمایندگان نخست وزیر اسرائیل که نامش فاش نشده است، مدعی است که جزئیات توصیف شده این گفتگو صحت ندارد. به گفته وی، بنت "قصد ندارد به زلنسکی توصیه یا توصیه ای بدهد".
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود، که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت، که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند".
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه همه ای مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورهای جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی‌کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نیروهای دونتسک و لوهانسک در حال پیشروی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала