دانشمندان: داشتن شریک زندگی کلید طول عمر است

© Fotolia / Photographee.euПожилая пара в танце
Пожилая пара в танце  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
محققان آمریکایی در یک مطالعه داشتن شریک زندگی را کلید طول عمر انسان دانستند.
دانشمندان آمریکایی از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی (ایالات متحده آمریکا) کلید طول عمر را نام بردند. معلوم شد افرادی که شریک زندگی دارند طولانی تر و سالم تر زندگی می کنند.
نتایج این مطالع در مجله Personality and Social Psychology منتشر شده است.
کارشناسان داده های 154 زوج میانسال و مسن را از سال 1989 تا 2009 تجزیه و تحلیل کردند. هر پنج سال یک بار، زوجین به آزمایشگاه می آمدند و در حضور دانشمندان درباره آخرین پیشرفت های روابط خود و همچنین آنچه که دوست دارند یا برعکس باعث اختلاف نظر می شوند، بحث می کردند.
محققان مکالمات 15 دقیقه ای جر و بحث ها بین زوج ها را ارزیابی کردند و احساسات مثبت و منفی فردی و کلی را بر اساس گفته های همسران، حالات چهره، لحن صدا و زبان بدن آنها شناسایی کردند.
محققان سپس احساسات مثبت کلی را که این زوج هنگام تماشای ویدیوهای مکالمات خود تجربه می کردند، شناسایی کردند. محققان همچنین فیلم‌ها را برای نشانه‌هایی از هم‌زمانی غیرکلامی - ژست‌هایی که نشانه‌های احساس عشق و محبت هستند، مانند لبخند، تکان دادن سر، و تکیه دادن به طرف مقابل را بررسی کردند.
معلوم شد که در طول تجربه مشترک احساسات مثبت، ضربان قلب همسران هماهنگ شده است. همچنین مشخص شد که سطح بالای تجربیات مثبت کلی و ارتباط ذهنی در یک زوج، تظاهر مشکلات سلامتی را هموارتر کرده و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.
پیش ازاین تحقیقات متفاوتی که بر روی میزان رضایت‌مندی از زندگی و طول عمر صورت گرفته نشان می‌دهد افرادی که از زندگی خود رضایت دارند کمتر از افراد ناراضی به بیماری‌های گوناگون دچار شده و بیشتر عمر می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала