بورل: منطقه پرواز ممنوع در اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود

© AP Photo / Pool / Francois LenoirВерховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
عضو شوید
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا نمی‌خواهد جنگ روسیه و اوکراین از این بیشتر شود.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه اسپانیایی ال پریدیکو تاکید کرد که اتحادیه اروپا نمی‌خواهد جنگ روسیه و اوکراین از این بیشتر شود.
وی عنوان داشت: وقتی کسی خواستار منطقه پرواز ممنوع می‌شود، به این معنی است که توانایی و آمادگی این را دارد تا به طیاره‌های روسی که این منطقه پروازی را نقض می‌کنند، شلیک کنند. در نتیجه، این درگیری منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود و واضح است که ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم. ما می‌خواهیم بدون وارد شدن به چنین موقعیتی و بدون اینکه عضوی از این درگیری باشیم، آن را حل و فصل کنیم.
بورل افزود که اتحادیه اروپا در حال کمک برای "تسهیل مقاومت نیروهای مسلح اوکراین" در قبال ارتش روسیه است.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که روسیه ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را به عنوان مشارکت در درگیری های مسلحانه خواهد دانست. به گفته وی، این امر در مورد "هر کشوری که از قلمرو آن تهدیدی برای پرسنل نظامی روسیه ایجاد شود" صدق می‌کند و فرقی نمی‌کند که این کشور عضو کدام سازمان باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала