شرط مسكو براى ديدار پوتين و زلنسكى

© REUTERS / Gleb Garanich Президент Украины Владимир Зеленский в Киеве, Украина
Президент Украины Владимир Зеленский в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
عضو شوید
آلکسی چپا، معاون رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه گفت که مذاکرات بین مسکو و کی‌یف آغاز پیشرفت داشته است، برای تضمین توافقات، نیاز به نشستی بین روسای جمهور روسیه و اوکراین ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی با حضور نمایندگان سایر کشورها است.
به گزارش اسپوتنیک، آقای چپا گفت: دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی ممکن پس از موافقت اوکراین با شرایط مطرح شده از سوی روسیه برگزار شود. بیانیه میخائیل پودولیاک، معاون رئيس دفتر ریاست جمهوری اوکراین منبی بر این که مسکو و کی‌یف در حال حرکت به سمت سازش هستند، نشان دهنده آغاز پیشرفت در مذاکرات است.
معاون رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه افزود: این نشان می‌دهد که طرفین در مورد تعدادی از موضوعات شروع به بحث کردند. ما به یاد داریم که طرف اوکراینی به طور مثال قرار نبود در مورد مسائل کریمه، جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک بحث کند، آنها می‌گفتند که مالکیت این سرزمین‌ها با اوکراین می‌ماند. اکنون آنها آماده هستند درباره این مسائل بحث کنند، دیگر موضوع بی طرفی وجود ندارد، اوکراین درک می‌کند که با وجود درخواست‌ها مکرر شان برای پیوستن به ناتو، ائتلاف از پیوستن این کشور به ناتو خودداری می‌کند.
به گفته پودولیاک، مذاکرات بین رهبران روسیه و اوکراین زمانی امکان پذیر است که همه مسائل رویه ای حل و فصل شود و مذاکره کنندگان و وزرای خارجه کار خود را به پایان برسانند. الکسی چپا معتقد است که شرط مهم برگزاری چنین جلسه ای باید حضور طرف سوم در مذاکرات باشد.
آلکسی چپا گفت که نشست سران دو کشور تنها پس از بررسی تمام جزئیات می‌تواند انجام شود. این نشست می‌تواند با حضور نمایندگان بین‌المللی که ضامن تایید توافقات خواهند بود برگزار شود.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
سرگی لاوروف: دیدار پوتین با زلنسکی نباید دید و وادید باشد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала