شیوع سرخکان در افغانستان؛ در یک ماه 20 کودک در فراه جان باخته‌اند

© Sputnikفراه
فراه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
عضو شوید
شماری از داکتران در ولسوالی پرچمن ولایت فراه در صحبت با روزنامه 8صبح می‌گویند که 20 کودک در جریان یک ماه گذشته به اثر ابتلا به بیماری سرخکان در این ولسوالی جان باخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، مسوولان صحی فاریاب اما این آمار را تایید نمی‌کنند، با این حال می‌گویند که تیم‌های صحی برای تطبیق واکسین سرخکان به این ولسوالی اعزام شده‌اند.
میرویس (نام مستعار) داکتر در فراه گفت که سرخکان به‌شکل کم‌پیشینه جان کودکان را در ولسوالی پرچمن می‌گیرد. وی افزود که اگر برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام فوری و جدی نشود، کودکان بیش‌تری جان‌های‌شان را از دست خواهند داد.
در همین حال مردم محل می‌گویند که تیم‌های صحی یا کلینیک‌هایی که در این ولسوالی وجود دارند، پاسخگوی مشکلات صحی مردم نیستند.
مزمل، سرپرست ریاست صحت عامه فراه از آمار جان‌باخته‌گان بیماری سرخکان در ولسوالی پرچمن این ولایت چیزی نمی‌گویند؛ اما تاکید می‌کند که تیم‌های صحی برای تطبیق واکسین سرخکان به پرچمن فرستاده شده‌اند.
وی گفت: "ما تمام تیم‌های صحی خود را به ولسوالی‌ها فرستاده‌ایم؛ اما تا حال در مورد آمار جان‌باخته‌گان کودکان معلوماتی دریافت نکرده‌ایم". وی افزود که مردم در حصه تطبیق واکسین کودکان خود همکاری نمی‌کنند. سرپرست ریاست صحت عامه فراه تصریح کرد که در روزهای آینده کارزار واکسین سرخکان در این ولایت را آغاز می‌کنند.
روند تطبیق خانه‌به‌خانه واکسین پولیو در افغانستان فردا آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
سازمان جهانی صحت: مرگ و میر ناشی از بیماری سرخکان در افغانستان افزایش یافته‌است
ولسوالی پرچمن فراه حدود 400 کیلومتر از شهر فراه فاصله دارد. این ولسوالی با توجه به دوردست بودنش از مرکز، یکی از ولسوالی‌های محروم و عقب‌مانده فراه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала