Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

عرب مدیا مشتری جدید چلسی

© REUTERS / Glyn KirkChelsea - Everton
Chelsea - Everton - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
عضو شوید
طبق گزارش‌ها، عربستانی‌ها پس از خرید نیوکاسل چشم به خرید باشگاه پر افتخار و بزرگ چلسی دوخته اند.
به گزارش اسپوتنیک، نزار کینسلا خبرنگار گل گزارش می‌دهد، سعودی مدیا بزرگترین گروه رسانه‌ای منطقه خاورمیانه به خرید باشگاه چلسی علاقه‌مند است.
سعودی مدیا صندوقی است که در تامین مالی رسانه‌ها، تبلیغات و برندهای ورزشی در سراسر جهان مشارکت زیادی دارد.
با این حال آن‌ها بیشتر در موضوع اتحاد بین اعراب فعالیت می‌کنند و مراکزی در امارات متحده عربی و عربستان سعودی دارند.
این شرکت سالانه بیش از 1 میلیارد دلار (779 میلیون پوند) گردش مالی دارد که این شرایط خوبی را برای آن‌ها به منظور فعالیتی قدرتمند در لیگ برتر انگلیس فراهم خواهد کرد.
البته پیشنهاد این گروه رسانه‌ای توسط کنسرسیومی متشکل از دیگر حامیان خصوصی از عربستان سعودی، برای خرید باشگاه چلسی ارائه خواهد شد.
هر چند که گفته شده چلسی پیشنهاداتی که از افراد یا گروه‌های مربوط به سیاست دریافت می‌کند را رد خواهد کرد، اما رسانه‌های عربستان اعتقاد دارند که این کنسرسیوم جزو این دسته قرار نمی‌گیرد.
سعودی مدیا یک رسانه خصوصی به حساب می‌آید که هیچ ارتباط مستقیمی با دولت عربستان سعودی ندارد.
همچنین این گروه ربطی به صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی که باشگاه نیوکاسل را خریداری کردند، ندارد و مشکلی نیز از این بابت به وجود نخواهد آمد.
محمد الخریجی کسی که سعودی مدیا را اداره می‌کند و مدیر عامل شرکت Engineer Holding Group که در سال 2017 توسط پدرش عبد‌الله الخریجی تاسیس شده، نقش اصلی را در ارائه پیشنهاد برای خرید چلسی را بازی می‌کند.
الخریجی و فرزاندنش از هواداران چلسی هستند و چندین بار نیز برای دیدن بازی‌های تیم محبوبشان به استمفورد بریج رفته‌اند.
از جمله این بازی‌ها می‌توان به پیروزی 3 بر 1 چلسی مقابل آرسنال در سال 2017 در شب درخشش ادن هازارد اشاره کرد که در استادیوم حضور داشته‌اند.
با این حال اولویت این گروه عربستانی حمایت از باشگاه النصر عربستان است. این گروه یک استادیوم جدید و پیشرفته را به تازگی برای این باشگاه ساخته است.
سعودی مدیا همچنین علاوه بر النصر، با باشگاه الهلال نیز همکاری می‌کنند که چلسی ماه گذشته در جام باشگاه‌های جهان با آن‌ها رو به رو شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала